plusresetminus
درخواست عراق از اوپک پلاس برای افزایش صادرات نفت
به گزارش اختصاصی نفت آرا، رویترز امروز با استناد به آژانس خبری جدید دولت عراق INA، به نقل از از وزیر نفت این کشور نوشت، عراق انتظار دارد که اوپک پلاس به این کشور اجازه دهد صادرات نفت خود را از سال آینده افزایش دهد.
این در حالی است که وزارت نفت عراق این ادعا را رد کرده است.
در اوایل این ماه میلادی، گزارش دیگری از INA منتشر شد مبنی بر اینکه عراق به دنبال معافیت از کاهش تولید نفت اوپک است. اما احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، بلافاصله گزارش را تکذیب کرد.
عراق تلاش کرده است تا تولید خود را به سهمیه اختصاص داده شده توسط اوپک پلاس برای تعادل بخشیدن به بازارهای نفت کاهش دهد. در حقیقت، این کشور دو ماه از پنج ماه، پس از شروع کاهش ها میزان تولیدات خود را افزایش داده است.
این موضوع باعث شد تا عربستان سعودی رهبر اوپک موضع سختگیرانه تری را اتخاذ کند: عربستان، عراق و نیجریه را تهدید کرد که اگر تابع تصمیم اوپک نباشند، این کشور نیز تلافی خواهند کرد. طبق آخرین اطلاعات از میزان تولیدات نفت، عراق در ماه اوت، به دلیل صادرات بیش از میزان تعیین شده در سه ماه گذشته، کمتر از سهمیه خود استخراج کرد. بر اساس آخرین گزارش ماهانه بازار نفت اوپک، تولید ماه اوت عراق با کاهش 100هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژوئیه، به 3.652 میلیون بشکه در روز رسید. البته این آمار بر اساس داده های منابع ثانویه است.
با این حال، درآمدهای نفتی برای اقتصاد در حال کشمکش عراق بسیار حیاتی است، که هنوز تا بهبودی کامل از جنگ با داعش راهی بس طولانی در پیش دارد. این امر باعث شده است که عراق تمایلی برای پیوستن به آخرین تلاش برای کاهش تولید نداشته باشد. بنابراین، حتی اگر هم تابع تصمیم اوپک نیز باشد، می تواند اندکی فرصت افزایش تولید نیز داشته باشد. متأسفانه بعید به نظر می رسد که به خصوص اکنون که لیبی در چندین زمینه تولید خود را از سر گرفته، انتظار افزایش تولید بیش از 160 هزار بشکه در روز تا پایان ماه جاری تحقق بخشد.
در حقیقت، در میان وخیم تر شدن چشم انداز تقاضای نفت، اوپک پلاس ممکن است به جای کاهش 2 میلیون بشکه در روز از ژانویه سال آینده، کاهش تولید را در سطح فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز حفظ کند.
 
 
https://naftara.ir/vdca1.nu449nekk5.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما