خبر تعطیلی پالایشگاه NGL سیری از اساس نادرست بوده و بدینوسیله تکذیب می‌شود.
plusresetminus
پالایشگاه NGL سیری تعطیل می‌شود؟
به گزارش نفت آرا، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تعطیلی پالایشگاه NGL سیری منتشر شد.
در این خبر عنوان شده بود که پالایشگاه گاز جزیره سیری شرکت نفت فلات قاره شامل واحدهای پروسس ، نیروگاه و یوتیلیتی با هزینه‌ی بالغ بر 650 میلیون دلار ساخته و در سال 1390 راه‌اندازی و بهره‌برداری شد و از طریق عقد قرارداد با پیمانکار نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری اقدام به جذب 110نفر نیروی متخصص و فنی و 58 نفر نیروی پشتیبان و خدماتی کرد، اما بدلیل نبود مدیریت و دیدگاه پالایشگاهی قوی در بزرگترین شرکت بهره‌بردار نفت خلیج‌فارس، متاسفانه در  اواخر سال 96 با کمبود خوراک مواجه و از سرویس خارج شد. در چند سال اخیر مجموعه پرسنل و مدیریت پالایشگاه تلاش‌های زیادی جهت رفع تنگناها انجام دادند و مشکل تعمیرات اساسی در حال حل شدن بود.
ارسال‌کنندگان خبر مدعی شدند که سناریوهای مختلفی نیز جهت تامین خوراک وجود داشت که در حال پیگیری و مرتفع شدن و راه‌اندازی بود که به یکباره بدلیل مشکل شدید عدم توانایی تامین نیرو در واحدهای دیگر منطقه ، تمامی نیروهای متخصص و فنی با دستور مدیران ارشد منطقه و تهران بین واحدهای دیگر تقسیم شد و تلاش‌ها جهت راه‌اندازی به پایان رسید و عملا نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های خاموش و در حال کار انجام نمی‌شود و زنگ تعطیلی کل پالایشگاه به صدا در آمد.
بدنبال پیگیری خبرنگار ایلنا، شرکت نفت فلات قاره اعلام کرد: خبر تعطیلی پالایشگاه NGL سیری از اساس نادرست بوده و بدینوسیله تکذیب می‌شود.
در این راستا به دلیل انجام تعمیرات اساسی در کمپرسور مرکزی خوراک ورودی پالایشگاه NGL سیری که به عنوان قلب تپنده این پالایشگاه مطرح است، روند فعالیت آن برای مدت کوتاهی متوقف شده و پس از انجام این تعمیرات و نصب دوباره آن فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.
به همین دلیل، تعدادی از کارکنان این پالایشگاه نیز به دلیل افزایش راندمان کاری و جلوگیری از هدررفت امکانات و سرمایه انسانی، در بخش‌های دیگر منطقه و مرتبط با تخصص خود مشغول به کار شده‌اند.
بدیهی است در صورت انجام تعمیرات اساسی این کمپرسور و نصب آن در پالایشگاه NGL سیری که بر اساس برآوردها حدود 6 ماه به طول می‌انجامد، آن تعداد از کارکنان پالایشگاه که به بخش‌های دیگر منتقل شده‌اند نیز به محل فعالیت خود بازخواهند گشت.
بر اساس این گزارش؛ کل نیروهای پشتیبانی به تعداد 58 نفر، 40 نفر از نیروهای انسانی پیمانکاری از جمع 110 نفر و 80 نفر کارکنان رسمی در حال حاضر مشغول به فعالیت روزمره در کارخانه هستند.
 
https://naftara.ir/vdca.on6k49nym5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما