نماینده سابق مجلس تاکید کرد: منافع صدور نفت از طریق دریای آزاد باید به مردم برسد.
plusresetminus
توضیحاتی درباره صدور نفت در دریای آزاد
به گزارش نفت آرا به نقل از ایسنا، در ارتباط با افتتاح خط لوله صدور نفت خام از دریای عمان و تجربه ایران برای صدور نفت از دریای آزاد اظهار کرد: از وقتی موضوع سواحل مکران و توسعه آن پیش آمد این پروژه به عنوان یکی از اهداف سندهای توسعه ای مطرح و پیگیری شد.
وی ادامه داد: یکی از محورهای سند برنامه پنجم و ششم توسعه ، توسعه سواحل مکران بوده است .بنابراین قرار شد سازمانی برای پیگیری امور تشکیل گردد، اما بعد ها گفته شد ممکن است تعارضاتی پیش آید و ستاد توسعه سواحل مکران جانشین سازمان شد .
وی با ارائه توضیحاتی درباره روند جدا ماندن جاسک از منطقه آزاد گفت: جاسک الان از این طرف مانده و از آن طرف رانده شده است؛ نه منطقه و نه مرکز سازمانی در ان تشکیل شده است.
وی با اشاره به ضرورت وجود خط لوله در این منطقه نیز گفت: ما تا کنون فقط از طریق تنگه هرمز نفت صادر می کردیم و برای وابسته نبودن ایران به این تنگه حدودا ۲ میلیارد دلار هزینه شد تا از طریق این خط لوله جدید نفت از بندر جاسک به جهان صادر شود.
ذوالقدر گفت: لوله های این پروژه ها به خاطر تحریم ها تماما در ایران و به دست توانمندی‌های داخلی انجام شد.
وی افزود: در حال حاضر با ۳۰۰ هزار بشکه در روز شروع به کار کردیم و بعدا به یک میلیون بشکه هم می رسد. ظاهر امر خوب است، اما شرط و شروط دارد. تحریم ها همیشه دنبال ما است وباید برای این سقف از صادرات مشتری داشته باشیم .
این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در کنار این توسعه نفتی بحث شیلات ، کشاورزی و توانمندی جوامع محلی هم دیده شود و نباید بگذاریم این منطقه عسلویه دوم شود. مردم باید از مزایای توسعه استفاده کنند. خلاصه توسعه باید متوازن ومردم محور باشد.
وی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخیرا به شورای توسعه سواحل مکران اضافه شده و ما کمیته توسعه سواحل مکران را با همکاری معاونت اقتصادی و مشارکت همه سازمانهای زیر نظر و وابسته به وزارتخانه تشکیل دادیم تا نقش وزارت کار و رفاه در آموزش مهارتهای لازم از طریق سازمان فنی حرفه‌ای ، تشکیل تعاونی ها از طریق صندوقهای وابسته ، تامین بهداشت منطقه با مشارکت تامین اجتماعی وشرکتهای وابسته و از همه مهمتر اجرای سند کار شایسته پیگیری و مورد توجه قرار بگیرد. بر این اساس تاکید داریم که باید کاری کرد تا همه مردمی که در این کرانه هستند از منافعش بهره‌مند شوند.
این فعال سیاسی گفت: سایر طرح های توسعه سواحل مکران نیز باید درکنار احداث این خط لوله دیده شوند و حتما بودجه های لازم اختصاص داده شود.
وی گفت: از دولت جدید می خواهیم این امور را پیگیری کند. باید کاری کرد تا مردم این شهرها و پسا کرانه ها از این توسعه و صادرات نفتی بهرمند شوند.
 
https://naftara.ir/vdcb.gb8urhbf0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما