عضو انجمن صنفی CNG گفت: جایگزینی مصرف سوخت CNG به جای بنزین در خودروها، فرصت مهم و یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از افزایش بیرویه مصرف بنزین و قطع وابستگی کشور به واردات بنزین است.
به اعتقاد کارشناسان الگوی «Loan for Oil» برای بازپرداخت وام با نفت در آینده، یکی از راهکارهایی است که موجب تامین مالی پروژههای بهینهسازی میشود و میتواند به توسعه بازارهای نفت کشور کمک کند.
به نظر میرسد جانمایی نادرست شرکت بهینهسازی مصرف سوخت ذیل شرکت ملی نفت، موجب توقف یا کندی پروژههای بهینهسازی شده است در حالی که به عقیده کارشناسان بهتر است این شرکت ذیل یک نهاد فراوزارتخانهای فعالیت کند.
طبق گزارش صورت مالی شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، پیشرفت پروژههای بهینهسازی به دلایل نامعلوم در 8 سال گذشته اندک بوده است، به گونهای 15 پروژه پیشرفت صفر درصدی داشتهاند.
اگرچه بالابودن مصرف سوخت خودروها تنها دلیل آلودگی هوا نیست و در روز «هوای پاک»، نباید فقط به آن اشاره کرد، اما تاثیر آن هم کم نیست و مصداقش اینکه، مهمترین منابع آلاینده درکلانشهرها، منابع متحرک، یعنی خودروها و موتورسیکلتها هستند.
یک نماینده مجلس گفت: CNG به عنوان یک سوخت پاک و ارزان در کشور باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در 8 سال گذشته در توسعه جایگاههای عرضه این سوخت پاک در کشور غفلت شده است.
در شهرهای آلوده باید به انرژیهایی مانند انرژی خورشیدی توجه کرد تا کمترین میزان آلودگی را داشته باشیم، همچنین باید سایر انرژیهای تجدیدپذیر مد نظر قرار گیرد، لازمه این امر به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی استفاده وزارت نفت از تمام ظرفیت خود برای توسعه جایگاههای سیانجی است.