تقاضا برای محصولات پتروشیمی ، که عنصر اصلی بسیاری از کالاهای مصرفی است، اساسا با تقاضای مشتریان و هزینههای آن در ارتباط است. طی دهههای متمادی گرایشات اقتصادکلانی همچون جهانیسازی، شهرنشینی، رشد تعداد کسانی که در سن کار قرار میگیرند، افزایش پویایی و بهبود سطح زندگی، به ویژه در بازارهای نوظهوری مانند بازارهای آسیا محرک فعالیتهای مشتریان و به طور کلی رشد اقتصادی بوده است. در سالهای اخیر ، تقاضای پتروشیمی در آسیا در کنار رشد اقتصادی شدید منطقه به میزان قابل توجهی رشد کرده است.