معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بازارسازی برای محصولات پتروشیمی را از مهمترین اهداف حضور در رویدادهای تخصصی و نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: پتروشیمی‌ها باید حضور فعال در کشورهای همسو و همسایگان را با جدیت دنبال کنند.
plusresetminus
معاون وزیر نفت پتروشیمی‌ها را ملزم به بازارسازی محصولات کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (ششم تیرماه) در پایان سی‌ودومین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد: این اجلاس سبب شد تا شرکت‌کنندگان با ارائه دیدگاه‌ها و نظرهای خود درباره مسائل مختلف صنعت پتروشیمی زمینه را برای همگرایی و همکاری بیشتر پتروشیمی‌ها فراهم سازند.
وی ادامه داد: انگیزه و روحیه بالای مدیران هلدینگ‌های پتروشیمی در این اجلاس نشان داد که این رویداد اقتصادی صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تعامل و همکاری‌های مستمر و آتی در صنعت پتروشیمی باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی باید در همایش‌ها و رویدادهای نمایشگاهی بین‌المللی حضور فعالی داشته باشند، گفت: بازارسازی مهمترین هدف ماست و در این مسیر حضور فعال در کشورهای همسو و متحد و همسایگان را با جدیت مورد توجه قرار دهید.
شاهمیرزایی به ایجاد ارزش افزوده مطلوب در صنعت پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر از خام‌فروشی فاصله گرفت و به سوی تکمیل زنجیره با هدف تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی گام برداریم.
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای رفع نیاز شرکت‌های پتروشیمی افزود: این شرکت دانش بنیان جایگاهی ویژه را در کشور دارد و افزون بر تامین دانش فنی و کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی با صنایع نفت وگاز نیز همکاری کرده و خدمات خود را به این واحدهای تولیدی نیز ارائه می‌کند.
معاون وزیر نفت بیان کرد: ظرفیت‌های علمی و تخصصی این شرکت اکنون به همه بخش‌های صنعت نفت ارائه می‌شود و باید گفت که در زمینه صادرات کاتالیست نیز عملکردی بسیار مطلوب را رقم زده است به طوری‌که چندین کشور خواستار خرید کاتالیست‌های ایرانی تولید شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی هستند.
شاهمیرزایی با تاکید بر اینکه داخلی‌سازی نیازهای صنعت با کمک شرکت‌های پتروشیمی و تلاش سازندگان توانمند ایرانی باید شتاب گیرد، گفت: امیدواریم تا پنج سال آینده بتوانیم در دانش فنی، کاتالیست‌ها، آغازگرها، محصولات شیمیایی و جاذب‌ها خودکفا شویم و شرکت‌های پتروشیمی کمک کنند تا با استفاده از فناوری‌های نوین نیازهای صنعت بومی‌سازی شود.
وی به نقش مهم انتقال تجارب پیشکسوتان و کارشناسان صنعت به نسل جدید فعال در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: باید تجربه‌های موفق را به نسل جوان شاغل در بخش‌های مختلف از جمله شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی منتقل کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه همکاری مراکز علمی و صنعت منجر به ایجاد محیطی تخصصی و کارآمد می‌شود، ادامه داد: ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان باید از سوی پتروشیمی‌ها مورد توجه قرار گیرد.
شاهمیرزایی از هلدینگ‌های پتروشیمی درخواست کرد تا با تامین اعتبار طرح‌های توسعه‌ای  زمینه‌ساز توسعه شوند و با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری‌های جدید بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش باید از سوی هلدینگ ها و شرکت‌های پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.1d1iw6dtygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما