گروه خودروسازی سایپا و بانک آینده برای ارتقا و تقویت سطح تعاملات فی مابین تفاهم نامه امضا کردند.
plusresetminus
خودروسازی سایپا و بانک آینده تفاهم نامه افزایش سطح تعاملات امضا کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این مراسم «محمدعلی تیموری»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در زمان تصدی مدیرعاملی سایپا، این شرکت با معوقات بانکی و تعهدات معوق محصولات مواجه بود و این موضوع شرایط شرکت را سخت کرده بود، افزود: در گذشته تولیدات ناقص در کف پارکینگ‌ها باعث بحران مالی شده بود، طوری که تولید روزانه گروه به هزار و 200 دستگاه کاهش یافته بود.
وی ادامه داد: با همت کارکنان و مدیران سایپا هم اکنون تولید ناقصی نداریم و تولید به صورت "عبور مستقیم" انجام می‌شود و با وجود حذف سه خودرو پرتیراژ در سال‌جاری، با تدبیری که انجام شده تیراژ تولید به روزانه بیش از 2 هزار دستگاه رسیده است.
تیموری با بیان اینکه، سایپا سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان فروش داشت و امسال تاکنون فروش شرکت به 80 هزار میلیارد تومان رسیده و قرا است، تا پایان سال به 100 هزار میلیارد تومان برسد، تاکید کرد: خوشبختانه در فروش محصولات تجاری 80 درصد، شاهین 45 درصد و کوییک اتوماتیک نزدیک به 300 درصد رشد فروش داشتیم و میزان فروش محصولات سال‌جاری نسبت به سال گذشته دو برابر و نزدیک به 100 هزار خودرو بیشتر عرضه شده است.
او با اشاره به اینکه امسال در راستای اتحاد راهبردی دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو شرایط خوبی را دنبال و از توان مشترک در راستای پیشبرد تولید و خدمات به نحو احسن استفاده کردیم، تصریح کرد: در این راستا دو نمایندگی مشترک تاکنون ایجاد شده و از توان همدیگر در حال استفاده هستیم و قرار است، تا پایان سال آینده بیش از 50 نمایندگی مشترک در سراسر کشور راه اندازی کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه بانک آینده اولین بانکی بود که در روزهای حضور تیم مدیریتی جدید با سایپا همکاری کرد و با شرایط سختی که در سایپا حاکم بود، به کمک سایپا آمد، گفت: در آن مقطع سایپا پایین‌ترین تیراژ تولید را داشت و خودروهای ناقص با کیفیت پایین در این شرکت تولید می‌شد که اولین تفاهم نامه سایپا با بانک آینده امضا شد و همچنان بندهای آن درحال اجراست.
تیموری گفت: امروز تفاهم نامه جدیدی با بانک آینده منعقد شده و امید می‌رود،‌ با این تفاهم نامه بتوان محصولات را افزایش داده و از 8 خودرو جدید در سال آینده رونمایی کنیم و این تنها با حمایت و کمک سیستم بانکی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال در گروه سایپا برای حدود 3 هزار نفر در شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایجاد اشتغال شده و امید می‌رود، سال آینده با رشد تولید و تنوع محصولات، اشتغال بیشتری ایجاد شود.
تیموری اشاره‌ای به نشست معاون سازمان بازرسی کل کشور با خودروسازان نیز داشت و درباره این نشست گفت: این جلسه با حضور معاونان وزیر صمت، مدیران عامل دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو، نماینده سازمان های بورس کالا، حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و تعزیرات حکومتی به منظور بررسی وضعیت ارایه محصولات خودرویی در بورس کالا برگزار شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره فروش شاهین در بورس کالا هم گفت:  شاهین با بازه زمانی ۹۰ روزه در بورس کالا عرضه خواهد شد، اما پیش فروش مابقی خودروها مدت‌دار است.
تیموری با اشاره به اینکه، سایپا تاکنون در بورس کالا نیم درصد عرضه فروش فوق العاده خود را انجام داده، افزود: در این نشست مقرر شد، قوانین نحوه عرضه خودرو در بورس کالا توسط سازمان بازرسی بررسی شود و اگر براساس قوانین مجلس شورای اسلامی و بورس کالا است، این روند ادامه یابد، در غیر این صورت برای همه خودروسازها تصمیم جدیدی گرفته می‌شود.
«شعبان مرادی»، مدیرعامل بانک آینده نیز در سخنانی، ضمن اشاره به اینکه صنعت خودرو در حال حاضر با شرایط سختی مواجه است، گفت: بانک آینده برای دو صنعت تامین اعتبار کرده، یکی در حوزه غلات که برای تامین معاش مردم است و دیگر صنعت قطعه سازی که در آن تولید و اشتغال وجود دارد.
مرادی با بیان اینکه بانک آینده از ابتدای تاسیس پیشران و حامی تولید بوده و در صنایع مختلف این موضوع را نشان داده، افزود: امروز با حضور در سایپا، توفیقی حاصل شد که به صورت مستقیم در کنار تولید قرار بگیریم.
مرادی گفت: بانک آینده در صنعت خودروسازی در خصوص نقل و انتقال و تامین مباحث مالی فعال است و برهمین اساس ملزم و مکلف هستیم که با تمام توان وارد شویم و گره ای از بخش تولید را باز کنیم.
او با اشاره اینکه در سیستم‌های بانکی همیشه نوآوری وجود دارد و بخشی از این موارد به ابزارهای موجود در بانک‌ها مربوط است، افزود: در سیستم بانکی ابزارهای جدید مثل اوراق برات، گام وغیره را ایجاد کرده‌ایم و امروز تفاهم‌نامه مشترک سایپا و بانک آینده در جهت به روزآوری و ارتقا جهت استفاده از این ابزارها منعقد شد و امیدوارم بتوانیم، در حمایت از تولید با استفاده از این ابزارها بیش از گذشته عمل کنیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci.vayct1a5vbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما