معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: در راه اندازی سامانه پایش ناوگان جاده‌ای که از سال ۹۸ باید ۳۶۸ هزار وسیله نقلیه به آن متصل می‌شدند، باید ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شود.
plusresetminus
تاخیر ۴ ساله در راه اندازی سامانه‌ای برای مدیریت مصرف سوخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سرتیپ دوم حسین رمضانی درباره علت تاخیر در راه اندازی سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود، گفت: این سامانه درباره حمل و نقل عمومی مسافران از سال ۱۳۹۳ در پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف نظارت بر ناوگان ایجاد شد، اما از سال ۱۳۹۸، شورای اقتصاد تصویب کرد که این سامانه به ۳۶۸ هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل بار و مسافر متصل شود.
وی افزود: این مصوبه با هدف نظارت بر کل ناوگان باری و مسافری انجام شد؛ تامین کننده منابع مالی این طرح، وزارت نفت از طریق شرکت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است که در جلسات کارشناسی این وزارتخانه با پلیس راهور و سازمان راهداری، توافق چهارجانبه‌ای در این زمینه آماده شد.
سرتیپ دوم رمضانی ادامه داد: این توافقنامه در ابتدای امسال، در نشست مشترک بین پلیس و سازمان راهداری آماده امضا بود، اما سازمان راهداری به دلایلی که خودشان باید مطرح کنند، با امضای آن مخالفت کرد که پس از آن، جلسات کارشناسی ادامه یافت.
وی بیان کرد: دوم آبان، جلسه مشترکی با حضور نمایندگان هر ۴ دستگاه در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد؛ پلیس راهور روی اصل متن توافقنامه ایرادی نگرفته و مورد تایید هر ۴ دستگاه است، اما اکنون بحث پیوست فنی و امنیتی طرح سپهتن، محل مناقشه است.
این مقام مسئول اظهار کرد: با راه اندازی سامانه سپهتن، کلان داده‌های ملی به وجود می‌آید و تمام اطلاعات حوزه حمل و نقل بار و مسافر کشور در آن تجمیع می‌شود؛ پلیس راهور نیز برای صیانت و حفاظت از این کلان داده ملی، حساسیت‌هایی وجود دارد که باید در پیوست فنی و امنیتی، در نظر گرفته شود تا هک و نفوذ و سرقت اطلاعات در حوزه سایبر رخ ندهد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.6nik49neo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما