نفت سپاهان با اولویت توزیع داخلی به دنبال رفع التهاب بازار روغن موتور است.
۰
۰
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، «محمد امیر نیکوهمت» مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در نشست خبری که در حاشیه این مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت و اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران به منظور عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی که امروز در ساختمان این اتحادیه برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار نفت ما مبنی بر اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اوایل خرداد افزایش ۲۵ درصی روغن موتور را به انجمن پالایشگاههای روغن سازی ابلاغ کرد و کمیته اقتصاد دولت در این میان برای چهار شرکت اصلی از جمله نفت سپاهان برای جبران افزایش هزینه های ادیتیو، مظروف و لوبکات تا پایان تیرماه تخفیف در نظر گرفت، آیا این تخفیف ادامه دارد گفت: نه سپاهان و نه هیچ یک از شرکتهای اصلی از تخفیف نرخ خوراک برخوردار نشدند و همان افزایش ۲۵ درصدی ابلاغ و اجرا شده است.
مدیرعامل نفت سپاهان در خصوص جریمه 268 میلیاردی شرکت متبوع خود توسط سازمان تعزیرات به خاطر فروش خارج از شبکه اظهار داشت: نفت سپاهان شبکه ای نداشته که بخواهد خارج از آن به صورت غیرقانونی روغن موتور به فروش برساند.
وی با اشاره به اینکه در اوایل امسال التهاب و کمبود در بازار روغن موتور اتفاق افتاد ادامه داد: نفت سپاهان در راستای تامین روغن موتور مورد نیاز مصرف کننده، با توجه به اینکه افزایش ظرفیت تولید 10 درصدی داشت، امکانات مظروف سازی آن را به طور کامل نداشت لذا با مجوزهایی که از نفت سپاهان اخذ کرد تصمیم گرفت که به صورت فله در بورس عرضه نماید و این موضوع به اطلاع نهادهای حاکمیتی و نظارتی هم رسانده شد.
نیکوهمت افزود: در این بین ممکن است 200 شرکتی که کاغذی از وزارت صمت و سازمان استاندارد مجوز و تاییدیه دارند خریدار بوده و با نام و برند خودشان صادر کرده باشند و الزامی هم در عرضه ارز حاصله هم در سامانه نیما ندارند، این که دیگر ارتباطی به نفت سپاهان ندارد.
مدیرعامل نفت سپاهان اعلام کرد: خود نفت سپاهان هم از میزان صادرات روغن موتور خود در اردیبهشت ماه کاست تا عمده تولید خود را با اولویت تامین نیاز داخلی، توزیع کند تا بتواند جلوی التهاب بازار را بگیرد و عدالت و دسترسی بهتر در توزیع روغن موتور ایجاد بکند.
وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون با توزیع مستقیم و مویرگی هم شفاف سازی انجام می شود ادامه داد: همچنین با کاهش هزینه ها و حذف واسطه ها و کالای تقلبی، محصول اصلی به دست مصرف کنندگان می رسد.
انتهای پیام/.