مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از پیگیری برنامه بهره‌مندی حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسات تحقیقاتی برای رفع چالش‌ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات در این شرکت خبر داد.
plusresetminus
چالش های شرکت ملی نفت با کمک شرکت های دانش بنیان برطرف می شود
به گزارش نفت آرا، ابراهیم طالقانی از استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسه‌های تحقیقاتی خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران قصد دارد بخشی از چالش‌های پیش روی خود در بخش‌های مختلف نیازهای فناورانه ساخت، خدمات و یافتن راه‌حل‌های مرتبط در صنعت نفت را با همکاری این شرکت‌ها و مؤسسه‌ها انجام دهد.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران، هم‌اکنون از میان بیش از ۲۲۰ موضوع و نیاز متنوع، ۵۱ چالش اصلی که با استفاده از راه‌حل‌های فناورانه و توان علمی و فنی شرکت‌های دانش‌بنیان قابل برطرف شده، انتخاب شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نیازهای فناورانه ساخت و خدمات بر اساس اهمیت آن در شرکت نفت اولویت‌بندی شده است، اظهار کرد: ۵۱ چالش انتخاب‌شده به همراه شرح مختصری از آنها به‌منظور شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در هر مسئله به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده است و شرکت‌های مرتبط در بخش‌های مختلف نیز از سوی آن معاونت معرفی شده‌اند.

طالقانی افزود: در مرحله بعد، شرکت‌های توانمند برای هر موضوع انتخاب می‌شوند و شرکت ملی نفت ایران حمایت‌های لازم را برای به نتیجه رسیدن راه‌حل برای هر یک از چالش‌ها انجام خواهد داد.

وی از روزآمد کردن دوره‌ای چالش‌ها و نیازها خبر داد و گفت: همواره این فرصت برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسه‌های تحقیقاتی مهیا خواهد بود که با توجه به نیازهای صنعت نفت در حوزه‌های مرتبط با زمینه‌های کاری فناورانه به این چالش‌ها ورود کنند.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، همکاری نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر رشد هدفمند این شرکت‌ها و ایجاد زمینه و انگیزه فعالیت، نقش مهم و عملی در رفع چالش‌ها و مشکلات عملیاتی شرکت‌های تابع و پاسخ به نیازهای اصلی و کلیدی در بخش بالادستی صنعت نفت خواهد داشت.
https://naftara.ir/vdcgry9w4ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما