نخستین نشست ارزیابی و شناخت فرصت‌ها، چالش‌ها و تقویت همکاری‌های مشترک اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر برگزار شد.
plusresetminus
نقش محوری نفت خزر در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، این نشست که با حضور مانی عبدالله‌زاده، مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراد کمالی، مدیرعامل و شماری از مدیران ستادی و عملیاتی شرکت نفت خزر برگزار شد، اقدام‌های انجام‌شده درباره  الزام‌های اچ‌اس‌ئی و تقویت همکاری‌ها در این شرکت بررسی و تبادل نظر شد.
مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش محوری این شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت، گفت: اولویت نخست کار در برنامه‌های روزانه شرکت، توجه به مقوله ایمنی است که برای آن موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف عملیاتی، پشتیبانی و اجرایی سازمان تاکید می‌شود.
وی الزام‌های ایمنی در صنعت نفت را بسیار مهم دانست و افزود: این فرهنگ سازمانی باید در نگاه، تفکر و رفتار همه ما نهادینه شده و اولویت اصلی فعالیت‌های عملیاتی تلقی شود.
مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به سیاست‌های کلان وزارت نفت در حوزه دریای خزر و دیدگاه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که شرکت نفت خزر را به‌عنوان محور فعالیت‌های صنعت نفت در شمال کشور می‌داند، گفت: برنامه‌های آینده توسعه و تولید و حفاظت و نگهداشت از سکوی نیمه شناور امیرکبیر (بزرگ‌ترین دکل عظیم خاورمیانه) به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مد نظر قرار دارد و بر همین اساس لازم است تا توجه ویژه‌ای به الزام‌های اچ‌اس‌ئی در بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت داشته باشیم.
کمالی تصریح کرد: سلامت نیروی انسانی در محیط کار و کارآمدی سکو، شناورها و تجهیزات با رعایت استانداردها و ضوابط ایمنی ارتباط مستقیم دارد و توجه بیش از پیش به رعایت استانداردها در دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و لحاظ دستورعمل‌ها باید به صورت ویژه توجه شود.
مانی عبدالله‌زاده، مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران نیز به دستورعمل‌ها و ابلاغیه وزارت نفت در بحث الزام‌های اچ‌اس‌ئی به ویژه در مقوله ایمنی اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی همسو با دوره‌های آموزشی می‌تواند در پیشگیری از حوادث شغلی تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در مباحث ایمنی، هدف اصلی ما حذف یا کاهش حوادث تکراری در سطح فعالیت‌های عملیاتی شرکت ملی نفت ایران است و با توجه به برنامه‌های شرکت نفت خزر در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در دریای خزر و استان‌های شمال کشور، در تلاشیم همکاری‌های نزدیک و مستمر خود را در حوزه اچ‌اس‌ئی افزایش دهیم.
مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی موثر با شاخصه‌های کار حفاری و اقدام‌های اصلاحی برای اثر بخشی آنها، همسو با ریشه‌یابی علل حوادث و راهکارهای جلوگیری از وقوع و کاهش ضریب حادثه در آب‌های عمیق دریای خزر از مواردی است که لازم است مورد اهتمام واقع شود.
عبدالله‌زاده به سه شاخص مهم در حوزه ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: داشتن نیروی انسانی ماهر و کارآمد و آگاه به خطرهای کاری، حفظ آمادگی در گذر زمان از طریق تمرین و  فراهم کردن ملزومات و تجهیزات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث و مقابله با رویدادهای احتمالی در فعالیت‌های آینده شرکت نفت خزر بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده و پیگیری‌ شرکت‌های زیرمجموعه برای ارتقای سطح اچ‌اس‌ئی، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ایمنی در توسعه و پیشبرد اهداف تولیدی در مناطق عملیاتی و با توجه به تأکید مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، لازم است با جدیت و تلاش بیشتر به رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی برای توسعه و پیشبرد فعالیت‌های مهم حوزه خزر پرداخته شود.
براساس این گزارش، مدیران و روسای شرکت نفت خزر در پایان این نشست ضمن بیان اقدام‌ها و مشکلات موجود در این حوزه، به بحث و تبادل‌نظر و ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و برای بهبود مباحث اچ‌اس‌ئی در شرکت نفت خزر نیز تصمیم‌هایی گرفته شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.sqia2bq00la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما