پس از شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گمانه‌زنی‌ها درباره فردی که قرار است جانشین او شود، افزایش یافته است.
plusresetminus
چهار نامزدی که شانس بیشتری برای جانشینی یحیی السنوار دارند
نفت آرا:پس از آنکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خبر شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی خود را در جریان درگیری با ارتش رژیم اشغالگر در شهر رفح در جنوب نوار غزه تایید کرد، صحبت‌ها درباره جانشینی فردی که رهبری این جنبش را بر عهده خواهد داشت، بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است.
به گزارش الخلیج آنلاین، برجسته‌ترین نامزدهای ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس که از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۸۷ تاکنون با سخت‌ترین حوادث مواجه است، خالد مشعل، رئیس دفتر این جنبش در خارج از فلسطین، خلیل الحیه، معاون دفتر سیاسی حماس، محمد السنوار از فرماندهان برجسته گردان‌های القسام و نزار عوض الله عضو دفتر سیاسی جنبش معرفی شده‌اند.
این در حالی است که مقرراتی سختگیرانه در جنبش حماس در خصوص انتخاب رئیس دفتر سیاسی آن حاکم است و به زودی مشخص خواهد شد که رئیس آینده دفتر سیاسی جنبش حماس چه کسی خواهد بود.
گفتنی است اولین رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس موسی ابومرزوق بود که از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ ریاست حماس را بر عهده داشت و پس از او خالد مشعل از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ ریاست دفتر سیاسی این جنبش را عهده‌دار بود و اسماعیل هنیه نیز به عنوان رئیس دفتر سیاسی در سال ۲۰۱۷ جانشین خالد مشعل شد و یحیی السنوار نیز پس از ترور هنیه، در سال ۲۰۲۴ در ژوئیه گذشته رهبری جنبش را بر عهده گرفت.
https://naftara.ir/vdcfctdy.w6dteagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما