plusresetminus
وزیر نفت سودآورترین هلدینگ تخصصی کشور را آزمایشگاه مدیریتی افراد امتحان پس داده نکند
به گزارش اختصاصی نفت آرا، گمانه زنی ها در رسانه ها و محافل سیاسی و صنعتی پیرامون انتصاب مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس  همچنان ادامه دارد.

این روزها نام افرادی غیر متخصص و سیاسی به عنوان دو گزینه نهایی مطرح است که  با متوسل شدن به برخی شبه رسانه ها به دنبال مطرح کردن خود و رسیدن به کرسی سودآور ترین هلدینگ کشور هستند و در این راستا دست به  تخریب رقبا ،آنهم افراد شناسامه دار صنعت پتروشیمی کشور میزنند.

با نگاهی گذرا به سوابق مدیریتی و اجرایی این دو تن متوجه می شویم:"شورش های کارگری،انتصاب مدیران غیر تخصصی،تخلفات و فسادهای مالی ،بازداشت مدیرعامل های زیر مجموعه،انتصاب مدیران و هیات مدیره های سفارشی" با نام آنها عجین شده است.

نام این دو شخص در حالی بعنوان گزینه های نهایی هلدینگ خلیج فارس مطرح شد  که بوی سهم‌خواهی، تعارض منافع و ناکارآمدی به مشام رسید.

نام بردن این دو شخص بعنوان گزینه نهایی باعث شد موجی از نگرانی ها  بین سهامداران و پرسنل خدوم برترین شرکت کشور  را فرا گیرد.

انتظار می رود وزیر نفت بزرگترین هلدینگ تخصصی کشور را آزمایشگاه مدیریتی این دو شخص و امثالهم  قرار ندهد.این افراد امتحان پس داده هستند و کارکنان این هلدینگ توقع اتفاق خاصی را در دوران مدیریتی آنها  ندارند. زیرا توسعه و پیشرفت جز در گفتار دیده نخواهد شد.
 
مهندس "قاسم مسعودی" یکی از گزینه های است که از وی برا مدیریت این هلدینگ دعوت شده است.اما گویی این دعوت به مزاج برخی سیاسیون و افراد خاص که صنعت پتروشیمی را حیاط خویش می دانند چنان خوش نیامد.

مهندس مسعودی از مدیران  اخلاق مدار ،شجاع،خوش فکر ، توانمند ، خلاق و تحول گرایی نفتی است که الحق در هر مسئولیتی بوده با رعایت همه اصول مدیریتی و پاکدستی تحول آفریده است .

او برخلاف مدیرانی که فقط به صندلی خود می اندیشند ،دردمندانه به فکر توسعه صنعت پتروشیمی بود و از هیچ تلاشی در این راه فروگذاری نکرد.   

کیست که نداند او هرگز برای هیچ مسئولیتی لابی نکرده است. آنچه وی را به صندلی ریاست رساند عملکرد مثبت و درخشانش بود که جهت تنویر افکار این افراد تنها به چند مورد از اقدامات ارزشمند وی اشاره خواهیم کرد:

1-رکورد در افزایش تولید
اگر حافظه مدیران  این رسانه ها یاری کند و  نگاهی به آرشیو خبری خود بندازند ، متوجه خواهند شد که نام  مهندس مسعودی  با رکورد در تولید گره خورده است.
در زمان مسئولیت وی  تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال۹۶ از مرز ۲۰ میلیون تن گذشت. وی  این رقم معادل ۲۹ میلیون ۳۸۹ هزار و ۳۴۷ تن بوده و ۸۵ درصد ظرفیت اسمی و ۹۸  برنامه تولید این شرکت را محقق کرده است.
 
2-مدیریت محیط زیست
ایجاد پساب‌های شیمیایی، آلودگی صوتی، جمع شدن مواد زائد شیمیایی، دفع زباله و مواردی از این دست، چالش‌ بزرگ زیست محیطی است و در صورتی که مورد بررسی های دقیق و استاندارد ساز قرار نگیرند می توانند چالش آفرین باشند. 

همکاری مستمر با شرکت های تولیدی  هلدینگ خلیج فارس برای توسعه تکنولوژی های مورد نیاز و سازگار با محیط زیست یکی اهداف مهم وی بود که  افزایش تولید براساس برنامه ریزی دقیق و رعایت همه موارد استانداردهای زیست محیطی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) انجام شده است.
 
3-حمایت از توان داخل
 برخلاف سایر مدیران نفتی که هیچ اعتقادی به استفاده از ظرفیت های داخلی کشور ندارند. یکی از سیاست های گذاری های مهندس مسعودی در پتروشیمی مرجان استفاده از توان داخل بود.
زیرا معتقد بود علاوه بر اشتغال زایی و صرفه جویی ارزی، عدم وابستگی به کشورهای خارجی در شرایط تحریم ظالمانه و دسترسی به خدمات فنی و مهندسی است که تداوم تولید محصولات پتروشیمی را تضمین می کند.
 
4-تحقق شعار سال در پتروشیمی مرجان
محقق کردن جهش تولید در سایه کرونا و تحریم در پتروشیمی مرجان یکی اقدامات ایشان بود که با برنامه های اساسی و  تعمیرات بروی خط GRP  با هدف بالا بردن کل ظرفیت اسمی بود که در بهمن سال 1399توسط مدیرعامل جدید  این پتروشیمی رسانه ای شد.
 
 
https://naftara.ir/vdch.mnzt23nmmftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما