رئیس جمهور در بازگشت از سفر ترکمنستان به انجام مذاکرات مفصل با روسای جمهور ۴ همسایه شمالی در زمینه‌های مختلف گاز، برق و آب شیرین‌کن خبر داد و گفت: قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، تفاهمات ایران و ترکمنستان نهایی و امضا شود.
plusresetminus
توافقات مهم بخش آب و برق در سفر رئیس جمهور به ترکمنستان
نفت آرا:مسعود پزشکیان عصر جمعه در بدو ورود به تهران در سخنانی گفت: این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای داشت و با حضور رؤسای جمهور کشور‌های مختلف، گفتگو‌های مهمی صورت گرفت.
رئیس جمهور با بیان این که در سفر به ترکمنستان با روسای جمهور چهار کشور دیدار داشتیم، گفت: با رهبر ترکمنستان درباره توافقاتی که داشتیم صحبت کردیم، همچنین در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.
وی با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: گفت وگوی یک‌ساعته با رئیس جمهور روسیه به بررسی توافقات موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی، قطار، آب‌شیرین‌کن‌ها و پتروشیمی اختصاص داشت.
این گزارش حاکی است"مسعود پزشکیان" رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند.
این دیدار در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان انجام شد.
https://naftara.ir/vdchmmnz.23nmidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما