عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:امروز ۶۰ درصد اتلاف در نیروگاه‌های کشور اتفاق می‌افتد.
plusresetminus
۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های کشور/ 5سال آینده بحران داریم
نفت آرا:مالک شریعتی عضو کمسیون انرژی مجلس در همایش بهروری انرژی گفت:امروز بهره وری انرژی باید از سمت تولیدکنندگان و حاکمیت صورت گیرد، مجلس یازدهم در ریل گذاری بهروری انرژی ورود کرده است.
او افزود: امروز ۶۰ درصد اتلاف در نیروگاه‌های کشور داریم، در بخش سوخت مایع یک و نیم میلیارد لیتر قاچاق در سال صورت می‌گیرد، سیاست گذار باید قانون را اجرا و اصلاح کند
این نماینده مجلس گفت:صرفه جویی در مصرف، مولفه مهمی در مدیریت انرژی است و به منظور حل معضل ناترازی نیرو چاره‌ای جز استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نداریم. البته مجلس در این باره قدم‌هایی برداشته و ظرفیت‌های قانونی خوبی هم در این خصوص ایجاد کرده است.
او افزود:اگر مصرف انرژی در کشور به درستی مدیریت نشود در ۴-۵ سال آینده کشور در تولید و مصرف انرژی با بحران جدی روبرو خواهد شد، فرآورده‌های ارزان در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته و همین مسئله باعث شده نیروگاه‌ها از فناوری‌های نوین برای بهینه‌سازی انرژی استفاده نکنند و بیشترین اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق رخ داده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی در کشور وجود دارد که معادل ۳.۵ میلیون بشکه نفت خام است و اگر تنها ۲۵ درصد آن را بهینه‌سازی کنیم گام مهمی برداشته‌ایم.
او افزود:از ابتدای برنامه پنجم تا انتهای برنامه ششم توسعه باید شاخص شدت مصرف انرژی ۵۰ درصد کاهش می‌یافت، اما در عمل این اتفاق نیفتاد.
https://naftara.ir/vdceox8z.jh8nfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما