رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رای‌گیری از وزرای پیشنهادی دولت با برگه و یکجا انجام می‌شود و رای گیری به صورت تک تک و جداگانه در آئین نامه ذکر نشده است.
plusresetminus
فرآیند رای گیری وزرای پیشنهادی چگونه است؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،عباس گودرزی نماینده بروجرد در جلسه علنی امروز چهارشنبه - ۳۱ مردادماه - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در تذکری گفت: گفته می‌شود رای‌گیری درباره وزرای پیشنهادی به صورت یکجا انجام خواهدشد. اما درخواست ما این است که رای‌گیری تفکیک شده و به صورت جداگانه برای هر وزیر انجام شود و برگه‌های رای هم جداگانه توزیع شود که در آیین‌نامه مجلس هم به آن اشاره شده است.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: طبق آیین‌نامه مجلس، رئیس‌جمهور می‌تواند با استفاده از وقت ذخیره شده وزیران در پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به صورت یکجا از آنها دفاع کند و پس از آن رای‌گیری انجام می شود و شمارش و اعلام نتیجه در دستور کار مجلس خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اما در هیچ جای آیین‌نامه قید نشده که رای‌گیری برای وزرا به صورت تک تک و جداگانه انجام شود. البته بنده درباره شیوه رای‌گیری توضیح می‌دهم که با کارت خواهد بود.
https://naftara.ir/vdchwinz.23nmzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما