plusresetminus
شورای راهبری انتخاب وزیر نفت نمایشی و رد گم کنی است/گزینه های مطرح شده در حد وزارت نفت نیستند/صنعت نفت ایران از مغزها خالی شد
یک متخصص حوزه صنعت پالایشگاه ها در گفت و شنود اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا پیرامون گزینه های مطرح شده برای وزارت نفت گفت: می گویند انتخاب وزیر براساس یک پروتکل توسط شورای راهبری تصمیم گیری و انتخاب می شود،سوال اینجا هست که صلاحیت شورای راهبری و کمیته انرژی را چه کسی تایید کرده است!
"حسین عبدالوهاب" با بیان مطلب فوق افزود:می دانیم که انتخاب وزیری در سطح نفت با تایید سایر نهادهای حکومتی انتخاب می شود و در اختیار چنین شورا و کمیته ای نخواهد بود و چنین مسئله ای نمایشی و رد گم کنی است.
گزینه های فعلی در حد وزرات نفت نیستند چون اکثر این افراد به صورت سیاسی رشد کردنند.صنعت نفت ما از مدیران مستعد و دلسوز و به قولی دارای مغز پخته و باهوش خالی شد و افراد متخصص بر اثر نگاه سیاسی به حاشیه رفتند و نفت دچار سیاست زدگی شده است.
همه می آیند برنامه های جذاب ارائه می دهند و در مرحله عمل توقف می کنند چون همه جوانب را نسجیده اند.
سرمایه اصلی کشور نیروی است ،نیروی انسانی مدیریت را مدیریت را می گرداند، وضع فعلی نتیجه نیروی غیر متخصص است.
نفت یعنی بودجه و اقتصاد ایران و وزیر این وزارت  خانه باید مسلط به علم مدیریت،اقتصاد،ساختارهای نفت و دیپلماسی انرژی باشد.
مشکلات صنعت نفت که شامل جدایی صنعت از دانشگاه،ناترازی ها، اکتشافات، بازارهای جهانی،نابه سامانی نیروی انسانی و خیلی مهمتر از این موارد تحریم و جنگ اقتصادی است.
این موارد در دهه های گذشته به وجود آمد و حل نشده و در واقع دچار انباشت مشکلات شده ایم و وزیر نفت را باید بگوییم وزیر چالش.
وزیر نفت و غیر نفتی داشته ایم اما هر دو نتواسته اند مشکلات گفته شده را حل کنند چون ساختار از این رفت و تحریم ها وضع موجود را تشدید و متخصصین کنار گذاشته شدنند.
انتهای پیام./
 
https://naftara.ir/vdchvvnz.23nmidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

افشین وحید
هیچ فرقی نمی‌کند، کلا.ساختار اجرایی کشور از افراد متخصص تهی شده است.