به گفته معاون وزیر رفاه ما باید در بازار منطقه ای پیرامون خودمان تاثیر گذار باشیم.
plusresetminus
ضرورت صادرات محصولات پتروشیمی به منطقه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علیرضا عسگریان با اشاره به تاثیر گذاری محصولات پتروشیمی در بازار منطقه ای گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم تاثیر منطقه ای در حوزه دارو داشته باشیم در حوزه دارویی با عراق، لبنان و ارمنستان کار جدی کردیم. سفر اخیر تجار ارمنستان نشان داد که ما به زودی در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و علاوه بر دارو و محصولات پتروشیمی، محصولات ساختمانی و سیمان و مصالح نیز به آنها صادر خواهیم کرد.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو(ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه منحصر به فرد در کشور است و در حوزه تولیدات و صادرات فعال است.
وی وزارت کار رفاه و تعاون را یکی از مجموعه های بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد بیان کرد و افزود: در زمینه‌های صنعتی مختلف از جمله حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و … شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم. اگر ما یک و نیم میلیارد دلار صادرات دارو داشته باشیم، پایگاه خود را در بازار جهانی بطور کامل حفظ خواهیم کرد. چون در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر داروهایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده ایم.
وی خاطر نشان کرد : موانع تبادلات بانکی از دغدغه های ماست و باید به فکر صادرات باشیم چون انقدر سر ریز تولید داریم که محصولات را عرضه کنیم .
عسگریان گفت: وزارت کار دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است‌. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل ‌و نقل کشور درون وزارت کار است در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.
عسگریان ادامه داد:۵ صندوق بزرگ کشور توسط همین وزارتخانه اداره می‌شود که سازمان تامین اجتماعی و صندوق کشوری مهمترین آنها هستند که بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگی زیر مجموعه آنها هستند. همچنین حوزه صندوق فولاد دارای بزرگترین شرکت‌های معدنی کشور است. لذا وزارتخانه تعاون نقشی مهم در صنعت و اقتصاد ایران دارد.
وی افزود: مهمترین وظیفه ما تحلیل بازار جهانی است هم اکنون بازار ۳۰ کشور مورد بررسی و تحلیل قرار دارد مثل کشورهای اوراسیا، آفریقا و به ویژه همسایگان خودمان .البته در حوزه آفریقا حضور کمرنگی داریم که باید گسترش جدی داشته باشیم. امسال با آفریقا وارد تفاهم‌نامه‌های بزرگی را درحال انعقاد هستیم. برای مثال نخست وزیر زیمباوه در ایران است و وارد مذاکره شدیم. چون دارای دشت‌هایی برای کشت وسیع برون مرزی توتون است .
وی افزود :از طریق شرکت‌های تابعه با ۳۰ کشور درحال مبادلههستیم تنهاسال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار تبادلات انجام شده است و امسال باید به ۸ میلیارد دلار باید برسد. این رقم برای شکستن سد تحریم‌ها رقم مهمی است و امسال در نمایشگاه اکسپو با حدود ۶۰ شرکت تابعه شرکت کردیم.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه در مورد طرح فجرانه توضیح داد: طرح فجرانه طرحی اثرگذاربود به طوری که در مدت ۳ ماه بالای ۸۶ درصد از این طرح در کشور استقبال کردند چون این طرح منابع بسیاری می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی ۱۰ روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول خریداری شده از ۱۱ قلم شده است و ۱۴۰ میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.
این مقام وزارت کار در حوزه رفع موانع صادرات اظهار کرد: در بازار پتروشیمی ما زنجیره کامل ترکیبات آروماتیک، اوره و کود شیمیایی، و.. را داریم و در دولت از وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت طلب قابل توجهی داریم که در قالب تهاتر پرداخت شود. حوزه کار تهاتری درون دستگاه‌ها یکی از بهترین راه‌های جبران کسری ماست متاسفانه هولدینگ تاپیکو بزرگترین هلدینگ نفتی است که سودآوری بالایی نیز برای صندوق‌ها داشته است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg7u9q.ak9tu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما