چین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ با ایجاد واحدهای تولید گاز سنتز بزرگ و متمرکز برای تأمین خوراک و تخصیص یارانههای بیش از ۵۰ درصدی به زغالسنگ، توانست واحدهای MTO را توسعه دهد. اما در سالهای اخیر، توسعه این واحدها به دلیل قیمت بالای زغالسنگ، قوانین محیط زیستی و همچنین موج جدید سرمایهگذاری برای «احداث کراکر بخار» در این کشور کند شده است. چین در حال حاضر برای احداث ۱۹ کراکر بخار جدید با ظرفیت کلی ۱۹.۷ میلیون تن تا سال ۲۰۲۶ برنامهریزی کرده است.