رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نفت را نباید معطل بودجه کرد. جایگاه نفت روشن است و باید به نفت استقلال دهیم.
plusresetminus
استقلال بودجه‌ای صنعت نفت یک الزام است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی آقامحمدی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در آیین رسمی گشایش دومین همایش و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتِک) با بیان اینکه یکی از شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری خواستار آن است رشد ۸ درصد اقتصادی است، گفت: این رقم یک الزام است نه انتخاب و کشور برای پویایی ناچار به داشتن نرخ رشد بالاست.
وی افزود: نرخ رشد جمعیت نیز یک الزام است و مهم‌ترین منبع برای داشتن یک جمعیت ثروتمند، نفت و گاز است.
رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حرکت جهانی برای از دور خارج کردن انرژی فسیلی در حال انجام است، گفت: تولید حداکثری و صیانتی نفت و گاز یک امر الزام‌آور برای کشور است.
آقامحمدی با بیان اینکه همه جزئیات رسیدن به تولید روزانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت بررسی شده است، افزود: در گام نخست در برنامه هفتم توسعه تولید ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه جزو برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است و در تولید گاز نیز باید افزایش ۵۰ درصدی داشته باشیم.
وی افزود: در ساختارهای پایین‌دستی صنعت پتروشیمی عقب هستیم و مسئله ما ورود همه سرمایه‌ها به این صنعت است.
رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نفت را نباید معطل بودجه کرد. جایگاه نفت روشن است و باید به نفت استقلال بدهیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjhmev.uqe88zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما