جانشین رییس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس از پایان تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: بخش فراساحل پارس جنوبی آماده برداشت حداکثری گاز غنی در فصل زمستان است.
۰
۰
به گزارش نفت آرا، مهدی طیبی با اشاره به آغاز برنامه تعمیرات سالانه سکوهای گازی پارس جنوبی از ۱۵ اردیبهشتماه امسال، گفت: پس از بازرسیهای انجامشده، برنامهریزی بهمنظور تعمیرات اساسی ۲۲ سکو از مجموع سکوهای عملیاتی پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و تعمیرات در بازه زمانی پنجماهه، با صرف ۹۲ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت کار ایمن پایان یافت.
وی ضمن تشریح فعالیتهای تعمیراتی در بخشهای مختلف سکوهای پارس جنوبی، اضافه کرد: بازرسی ظروف، کالیبراسیون شیرهای اطمینان، انجام تعمیرات دورهای سیستمهای کنترلی و F&G (که بعضاً در زمان تولید امکانپذیر نبوده) بررسی و انجام تعمیرات دورهای سیستمهای UPS، تعویض خطوط فرآیندی که در طول سال و به تشخیص بازرسی فنی نیاز به تعویض آنها گزارش شده، تعمیر شیرهای MOV و ESDV و سایر شیرهایی که به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای پروسسی امکان تعمیر و یا تعویض آنها در زمان تولید سکوها نیست، از مهمترین فعالیتها در بازه زمانی تعمیرات اساسی بوده است.
جانشین رییس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس، اجرای تعمیرات اساسی ایمن در کوتاهترین زمان ممکن را از مهمترین رویکردهای عملیاتی بهمنظور کاهش زمان توقف تولید عنوان کرد و گفت: بهرهگیری از کارکنان متخصص و زبده و فعالسازی کارگاه تعمیرات عملیات در سالهای اخیر، در زمینه تعمیر، بازسازی و نوسازی قطعات و تجهیزات سکوهای عملیاتی، اقدامهای بسیار اثربخشی صورت گرفته و بخش عمدهای از فعالیتهای تعمیراتی امسال نیز در کارگاه خشکی یا روی سکوها اجرایی شد که افزون بر کاهش چشمگیر هزینه و حذف عوامل بیرونی، به کوتاهی زمان فعالیتهای تعمیراتی انجامید.
طیبی برنامه تعمیرات اساسی سکوی فاز یک پارس جنوبی را از جمله پرحجمترین برنامههای کاری تعمیرات اساسی امسال توصیف و افزود: انجام تعمیرات اساسی سکوی فاز یک تمامی خطوط فرآیندی که براساس بررسی و تحلیلهای بازرسی فنی به عنوان نقاط بحرانی مشخص شده بودند، با صرف ۲۸ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت کار ایمن و نظارت تیمهای ایمنی، با موفقیت بازسازی و تعویض شدند.
وی ضمن یادآوری حادثه سکوی SPD9 پارس جنوبی، به بازسازی و تولیدی شدن مجدد این سکو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از این رویداد، تمامی نقاط حادثهخیز در این سکو و سکوهای مشابه SPD7 و SPD8 شناسایی و در قالب یک پروژه تعمیراتی، بازسازی شدند.