رئیس سازمان صمت کردستان از کلنگ‌زنی طرح پیشران پتروشیمی بعثت شهرستان بیجار به ارزش ۷۵۰ میلیون یورو در بیجار خبر داد.
plusresetminus
کلنگ‌زنی طرح پیشران پتروشیمی بعثت بیجار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، بختیار خلیقی ظهر امروز در جلسه نشست بررسی وضعیت پروژه‌های حوزه صمت استان کردستان از تحقق 24 درصدی تسهیلات مصوب سفر رئیس‌جمهور در حوزه صنعت خبر داد و اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای صنعتی و تولیدی کرستان که جزو مصوبات سفر رئیس جمهوراست، یک هزار و 840 میلیارد تومان بوده که تاکنون 458 میلیارد تومان، معادل 24 درصد محقق شده است.
وی گفت: انتظار می‌رود بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری اقدام کنند تا شاهد شکوفایی واحدهای تولیدی ایجادی و توسعه واحدهای صنعتی در استان باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به نزدیکی سفر دوم ریاست جمهور به کردستان، از کلنگ‌زنی طرح پیشران پتروشیمی بعثت شهرستان بیجار خبر داد و افزود: در این پروژه 750 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته که حدود 100 هزار میلیارد ریال آورده سرمایه‌گذار است.
وی بیان کرد: همچنین طرح‌ پلی اتیلین قروه در بحث مواد پزشکی با سرمایه‌گذاری زیرمجموعه تعاون و چینی‌ها در سفر آتی رئیس‌جمهور به کردستان کلنگ‌زنی می‌شود.
خلیقی از سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومانی برای توسعه طلای سقز خبر داد و عنوان کرد: افتتاح شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک انرژی شهرستان قروه و شهرک شهرستان سنندج، واحد تولید کننده قیر در شهرستان مریوان با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان و اشتغالزایی 120 نفر، افتتاح واحد تولیدی مواد شوینده در دهگلان با سرمایه‌گذاری 36 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 60 نفر از جمله پروژه‌های مهمی است که در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسند.
وی خاطر نشان کرد: 12 طرح و پروژه در مجموعه صنعت، معدن و تجارت طراحی شده که تعدادی از آنها در هفته دولت افتتاح و بقیه نیز در دورم دوم سفر ریاست جمهوری به کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان صمت کردستان درباره انتقال حساب بانکی شرکت‌ها به استان توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و دستور استاندار و دستگاه‌های نظارتی طبق قانون جز 4 بند الف ماده 43 برنامه توسعه، باید استقرار حساب‌های بانکی معادن، صنایع معدنی و واحدهای تولیدی در داخل استان شکل بگیرد در غیر این صورت مصداق ترک فعل است.
وی اذعان کرد: یکی از موارد ضعف استان در توسعه و اشتغالزایی عدم فعال سازی و استفاده از کارت‌های بازرگانی در استان و استقرار حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی است.
خلیقی با اشاره به اینکه پتروشیمی کارت بازرگانی در داخل استان ندارد و این ظلم به کردستان است، یادآور شد: در سال گذشته کردستان 444 میلیون دلار صادرات داشته اما پتروشیمی به تنهایی 200 میلیون دلار صادرات داشته در حالی‌که با ورود کارت بازرگانی پتروشیمی به استان می‌توان شاهد چتر حمایتی واحدهای تولیدی و شکوفایی استان باشیم.
رئیس سازمان صمت کردستان، مطالبات این حوزه از سفر رئیس‌جمهور را در 3 بخش تبصره 6 ماده 14 بحث وصولی معوقات دولتی استان و معافیت بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان و خواستار تحقق آن شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjaxev.uqeyozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما