ظهر امروز یکشنبه گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نفت به مجلس معرفی شد.
plusresetminus
نفر سوم گزینه شورای راهبری برای وزارت نفت چگونه اول شد: رمز گشایی از انتخاب "پاک نژاد"
یک عضو نزدیک به دولت چهاردهم پیرامون انتخاب وزیر نفت در یک گفت و گوی مجازی به پرسش های خبرنگار نفت آرا پاسخ داد.
وی که نخواست نامش شود به فرآیند انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت نفت پرداخت و گفت :شاخص ها و معیارها(مهارت،سوابق اجرایی،جوان بودن،مدرک تحصیلی دکتری،سابقه وزیری نداشتن و...) و همان مواردی بود که "ظریف" اعلام کرد.
در مرحله نخست اعضای کمیته صلاحیت 64 تن را بررسی کرده و در مرحله دوم  اسامی  ۱۰ نفر را به عنوان گزینه نهایی تصدی وزارت نفت مشخص کرده است و این افراد به شورای راهبری برای تعیین وزیر پیشنهادی نفت معرفی شد.
این منبع مطلع در پاسخ به سوال دیگر که آیا مسائل مالی در انتخاب افراد بعنوان گزینه پیشنهادی وزیر نفت دخیل بود، با اظهار تاسف این مسئله را رد کرده و چنین صحبت های را توهین آمیز عنوان کرد.
برخی افراد دارای پرونده باز مالی هستند یا تابیعت کشورهای خارجی را دارند،چطور در بین گزینه های وزارت خانه حساس نفت قرار گرفتند، هم اظهار داشت:بررسی این موضوع به قوه قضاییه مربوط می شود.
 عضو شورای راهبری با بیان اینکه افراد براساس امتیاز بندی محرمانه انتخاب شده اند نفرات نهایی را  به ترتیب بیشترین امتیاز اعلان کرد:محمود امین نژاد، مدیرعامل پالایشگاه بید بلند2-سید عماد حسینی، عضو هیئت مدیره شرکت نفت خزر 3-محسن پاک نژاد، معاون سابق وزارت نفت 4-رضا دهقان، مدیر توسعه شرکت ملی نفت
عضو شورای راهبری تاکید کرد: طبق یک جدول که در آن نام نامزد ،امتیاز کمیته و امتیاز شورا به صورت محرمانه قید شده بود به رئیس جمهور ارایه شد. 
وی با رد فشار برخی از احزاب و جریانات سیاسی برای معرفی گزینه مطلوب خود چنین پاسخ داد: مثلا گفتند آقای جهانگیری را معرفی کنید چون ایشان نپذیرفته بود در کمیته مورد ارزیابی قرار گیرد با اکثریت آرا معرفی نشد.
اگر مبنا را بر اساس امتیاز بندی قرار بدهیم "پاک نژاد" گزینه سوم بود چطور به عنوان گزینه اصلی معرفی شد؟ تصریح کرد: خوب هر کدام مسائلی داشتند که نمی توانم بازگو کنم در مصاحبه نهایی نظر رئیس جمهور مهم بود.
نفت آرا، در هفته های پیش از اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه اصلی، بعد از آن بهروز نعمتی و در دو روز اخیر رسانه ها  نوذری و عماد حسینی را گمانه زنی کردنند اما ظهر امروز یکشنبه 21مردادماه "پاک نژاد" را به خانه ملت برای کسب رای اعتماد معرفی کرد و با این گزینه همه اهالی نفت را شگفت زده کرد.



 
https://naftara.ir/vdciuzaz.t1awr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما