صفهای طویل در برخی از جایگاههای سوخت خراسان جنوبی برای دریافت گازوئیل این روزها تبدیل به معمایی شده که مسئولان امر پاسخ به چرایی آن را در قاچاق سوخت میدانند.
با حذف کارت سوخت جایگاه داران در دو شهر کشور، نگرانی ها درباره گرانی بنزین هم بیشتر شده؛ کارشناسان معتقدند که قاچاق سوخت در ایران به صورت سازمان یافته انجام می شود و اینگونه نمی توان مانع آن شد.
علی نقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین معامله بنزین در بورس انرژی ایران در سال ۱۳۹۸ انجام شد و آخرین معامله بنزین در بورس انرژی نیز مربوط به خردادماه سال ۱۴۰۰ است و بعد از آن عرضه بنزین تا فروردین سال جاری در بورس انرژی متوقف شد، اظهار کرد: بنزین برای نخستین بار در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۳۹۸ روی تابلوی بورس انرژی ایران عرضه شد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه قیمت گازوئیل در کشورهای همسایه ۶۰ برابر ایران است، گفت: با توجه به این اختلاف قیمت، عمده قاچاق سوخت در کشور مربوط به گازوئیل است، اما در مورد بنزین به دلیل کنترل مصرف با کارت سوخت، قاچاق قابل کنترل است.
حدود پنج روز آخر هر ماه، صف های طولانی خودروهای سنگین برای دریافت نفت گاز (گازوییل) با نرخ آزاد در یکی از جایگاه های سوخت شهر لار مرکز لارستان فارس تشکیل می شود که با شایعه کمبود سوخت همراه است؛ بررسی خبرنگار ایرنا نشان داد که این موضوع صحت ندارد و پای قاچاق سوخت در میان است.