مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۱ درصد انتقال نفت و فراورده توسط خط لوله انجام می‌شود، گفت: این میزان باید رشد پیدا کند، خط فسا-شیراز، خط پارس، تابش بندرعباس- رفسنجان به این منظور تعریف شده که میزان انتقال فراورده از نفتکش‌ها کم شود، زیرا صرفه اقتصادی دارد و ۹.۵ تا ۱۰ برابر ارزان‌تر است و هم خطرات جاده‌ای و محیط زیستی را کاهش می‌دهد.
plusresetminus
استفاده ازخط لوله۱۰برابر ارزانتر از نفتکش است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ارسلان رحیمی درباره پروژه‌های خارج از کشور اظهار داشت: همکاران خطوط لوله ونزوئلا وارد ایران شدند و از امکانات ما بازید کردند و بنا بر این است که اگر لازم باشد از تجربیات ایران نیز استفاده شود، فعلا در خواستی نیامده ولی اگر درخواست داشته باشند شرکت ما این توان را دارد که نسبت به احداث خط لوله در این کشور اقدام کند، باتوجه به اینکه بعد از یک خط در آلاسگا، دومین خط صعب‌العبور در کل جهان یکی از خطوطی است که در منطقه اصفهان و در مسیر مارون احداث شده ما این توان را داریم که هر خطی را در هر نقطه‌ای از جهان که نیاز باشد احداث کنیم
وی با تاکید بر لزوم توسعه خطوط لوله برای انتقال نفت و فراورده گفت: استفاده از خطوط لوله هم به لحاظ محیط زیستی و هم اقتصادی نسبت به نفتکش به صرفه‌تر است و اما در مسیرهایی هم چاره‌ای جز استفاده از نفتکش برای انتقال نفت و فراورده وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۱ درصد انتقال نفت و فراورده توسط خط لوله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان باید رشد پیدا کند، خط فسا-شیراز، خط پارس، تابش بندرعباس- رفسنجان به این منظور تعریف شده که میزان انتقال فراورده از نفتکش‌ها کم شود، زیرا صرفه اقتصادی دارد و ۹.۵ تا ۱۰ برابر ارزان‌تر است و هم خطرات جاده‌ای و محیط زیستی را کاهش می‌دهد، بنابراین هر کشوی تا جایی بتواند از خطوط برای انتقال فراورده استفاده می‌کند.
وی درباره مقایسه رقت از خطوط و نفتکش گفت: نفتکش سیستم کنترلی خاص خود را دارد، اما در بحث انتقال از خط لوله ما این برنامه را داریم که برداشت را به صفر برسانیم بنا داریم که تجهیزات نصب کنیم و حساسیت را بالا ببریم و دنبال این هستیم که برای پایش خطوط از پهباد استفاده کنیم و در آینده این سرقت به صفر نزدیک می‌شود.
رحیمی درباره برنامه سواپ و استفاده از خطوط بیان کرد: خط نکا-ساری-ری برای طرح سواپ به بهره‌برداری رسید و بعد متوقف شد این خط اکنون برای انتقال فراورده استفاده می‌شود،  قبلا از نکا-ساری-ری برای پالایشگاه داخلی استفاده می‌شد، اکنون امکاناتی نصب شده که از ری -ساری-نکا فراورده منتقل می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.ynak49noa5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما