رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: به منظور هم افزایی و یکپارچگی کلیه اقدامات در صنایع پتروشیمی با راهبری معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، شورای راهبردی بازرسی هلدینگ های صنعت پتروشیمی تشکیل می شود.
plusresetminus
تشکیل شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، وحید برزگر در نخستین شورای راهبری بازرسی های هلدینگ های پتروشیمی با بیان اینکه، صنایع پتروشیمی یکی از بخش های اصلی صنعت نفت کشور است که بخش عمده ای از سرمایه های ملی و خصوصی کشور را در خود جای داده ¬است، اظهار کرد: در واحدهای پتروشیمی بدلیل شرایط عملیاتی خاص، پتانسیل قابل ملاحظه ای از بروز حوادث مختلف وجود دارد که وقوع این حوادث، اغلب با خسارت های مالی و جانی جبران ناپذیر همراه است.
وی تصریح کرد، یکی از وظایف اصلی امور بازرسی در صنایع پتروشیمی صیانت از دارایی های فیزیکی و نقش محوری بازرسی های فنی و مهندسی است.
رئیس کل امور بازرسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش حیاتی بازرسی در کارکرد مستمر و ایمن و نیز بدون توقف واحدهای عملیاتی، اظهار کرد: بازرسی نقش کلیدی و به سزایی درشناسایی مخاطرات احتمالی، برنامه ریزی، انجام اقدامات پیشگیرانه، نگهداشت و صیانت از دارایی های فیزیکی و سرمایه های انسانی شرکت بر عهده دارد.
وی یکی از مهمترین فعالیت های راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در سال جهش تولید، تشکیل شورای راهبردی بازرسی هلدینگ های صنعت پتروشیمی خواند و افزود: این شورا با راهبری مهندس شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل این شرکت با هدف هم افزایی و یکپارچگی متولیان بازرسی در هلدینگ های پتروشیمی در راستای شناسایی نقط قوت و ضعف در جهت اقدامات پیشگیرانه و شناسایی پتانسیل های موجود در بخش های مختلف عملیاتی ایجاد شده است.
برزگر، با بیان اینکه هم اکنون در بیشتر شرکت های پتروشیمی، واحد یا متولی بازرسی ایجاد و فعال شده است، افزود: واحدهای بازرسی شرکت های پتروشیمی به منظور اطمینان از اجرای صحیح استانداردها و مقررات فنی، تجهیزات ایمنی و محیط‌زیستی در فرآیندها، بهره‌برداری و تولید در این صنایع، برنامه‌های دقیقی برای بازرسی‌های دوره‌ای و نظارت مستمر داشته باشند.
نخستین شورای راهبری بازرسی های هلدینگ های پتروشیمی (۹ اردیبهشت ماه) با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز روسا و متولیان بازرسی در هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی برگزار شد.
در این جلسه، روسای بازرسی شرکت های پتروشیمی هر کدام با بیان نقطه نظرات خود بر جایگاه حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تصمیم گیری آگاهانه، شناسایی و ارزیابی مشکلات و چالش های پیش رو، پایش هوشمندانه تاکید و خواستار اصلاح رویه ها و فرآیندهای موجود بر مبنای تدوین یک نظام نامه حرفه ای شدند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchwqnz.23nkqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما