دبیر انجمن صنفی صنعت پالایش نفت با بیان اینکه سال آینده واردکننده بنزین خواهیم بود، تولید روزانه را ۱۰۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: مشکل ما تولید نیست، مصرف بالای خودروهای غیر استاندارد است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: چین با ۸ هزار و ۶۰۰ جایگاه عرضه سی ان جی در رتبه نخست این صنعت است؛ رتبه دوم به پاکستان اختصاص دارد و ایران نیز، رتبه سوم در این حوزه را داراست.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از زمانی که اعتبار بنزین آزاد از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا کرد، نه تنها مصرف مردم کم نشده بلکه با جلوگیری از قاچاق بنزین، روزانه حدود دو میلیون لیتر کاهش مصرف داشتیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جهت ممانعت از واردات بنزین و پیشگیری از تشدید تلاطم ارزی و لطمه به سرمایهگذاریهای تولیدی، باید اقدامات عاجل در اتخاذ راهکار در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: روزانه ۲۳.۵ میلیون مترمکعب سی ان جی معادل ۲۳.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که اگر این صنعت نبود، وارد کننده بنزین می شدیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بند الحاقی ۲ تبصره یک ماده واحده به صورت رسمی افزودن LPG به سبد سوخت را کلید زد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ذخایر بنزینی دولت منفی شده است، گفت: وزارت نفت قصد دارد که واردات بنزین توسط بخش خصوصی را آزاد کرده و تقاضای مازاد بر نیاز سهمیه را از این محل پاسخ بدهد.
حداکثر مقدار سوخت گیری در استان های شمالی از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت.مسئولین شرکت پخش این تصمیم را در راستای مدیریت توزیع می دانند اما جایگاه داران از احتمال اجرایی شدن آن در کل کشور خبر میدهند.
طرح "بازتوزیع یارانه بنزین" اواخر سال گذشته و بهصورت آزمایشی در جزیره کیش آغاز شد و تا اول مردادماه نیز ادامه یافت و آنطور که مدیرعامل شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی اعلام کرده اجرای فراگیر آن در کل کشور و یا زمان اجرای آن نیازمند ابلاغیه از سمت دولت است.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به نیازهایی که در حوزه بنزین در سطح کشور وجود دارد باید به تدریج به سمت واقعی کردن قیمت حامل های انرژی با در نظر گرفتن پیوست های اجتماعی و فرهنگی گام برداشت.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی گفت: برنامه ما این است که از انحراف مسیر سوخت جلوگیری کنیم، در این صورت میتوانیم تراز عرضه و تقاضا را پوشش دهیم.
آرمان فر تاکید کرد: پتروپالایشی شدن شرکت پالایش نفت تهران یک انتخاب نیست. بلکه یک الزام است. ما باید در مسیر سودآوری حرکت کنیم و پاسخگوی سهام داران و ذی نفعانمان باشیم. پالایشگاه تهران با چشم انداز ترسیمی خود در نظر دارد به پالایشگاهی در کلاس جهانی با کسب و کار های متنوع و سودآور در بخش انرژی تبدیل شود.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی گفت: احتمال دارد که نفتکشها بواسطه ترافیک دیر به مقصد برسند ولی تمهیدات لازم را دیده شده تا جایگاهها به نحو مطلوب سوخترسانی کنند و مشکل خاصی نیست.