«ما قبل از انقلاب ۶ میلیون بشکه در روز تولید و حدود ۵ میلیون بشکه در روز نیز صادرات داشتیم، در دوران وقوع انقلاب شرکت نفتیها اعتصاب کرده و عملا تولید نفت ایران را محدود کردند و نفت تولیدی فقط به مصرف داخلی میرسید.»
براساس شنیدهها، جمعبندی دولتیها در فصل بهار به این صورت بود که بنزین نرخ سوم با قیمت هر لیتر ۸۰۰۰ تومان عرضه شود تا پرمصرفهایی که بیشتر از سهمیه یارانه و سهمیه آزاد در نظر گرفته شده بهازای هر خودرو مصرف دارند، مصرف مازاد خود را به نرخ ۸۰۰۰ تومان تهیه کنند.
معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، فراخوان ارزیابی صلاحیت سازندگان و تأمینکنندگان تجهیزات اندازهگیری کمی و کیفی در همه نقاط مبادلات مواد نفتی با الزامهای تازه اعلام کرد.
مدتزمان ذخیره سهمیه بنزین بههمان مقدار (۶ ماهه) پیش از دوران کرونا بازگشت، از این رو سهمیه بنزین یارانهای (هزار و ۵۰۰ تومانی) بهمدت ۶ ماه در کارتهای سوخت ذخیره میشود.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: ساز و کاری لحاظ شده است تا هیدروژن به عنوان یک سوخت پاک در کنار بنزین و سیانجی قرار بگیرد، البته برای این کار قیمتگذاری حامل های انرژی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
یک موسسه بین المللی با اشاره به در دست ساخت بودن حدود ۷۰ هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز در جهان اعلام کرد ۵ هزار کیلومتر از این خطوط مربوط به ایران است و این کشور در رتبه سوم جهان از این نظر قرار گرفته است.
درحالی که آمار رسمی از میزان واردات بنزین به کشور وجود ندارد، رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار از نمونهگیری محموله بنزین وارداتی از بندر چابهار خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی از تردد ۳۰ میلیون خودرو سبک و موتورسیکلت در چرخه حمل و نقل ایران خبر داد و گفت: روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف میکنند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر تحقق اهداف توسعهای این شرکت با همراهی شرکتهای اکتشاف و تولید توانمند و صاحب صلاحیت تاکید کرد و گفت: شرکتهای E&P بازیگران اصلی زنجیره ارزش بالادستی هستند.
کنترل مصرف بنزین از دو راهکار قیمتی و غیر قیمتی امکانپذیر است که با اعمال کاهش سقف سهمیه بنزین آزاد به نظر می رسد دولت سیاست غیر قیمتی را برای کنترل مصرف در نظر گرفته است.