کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وصول نشدن خسارت قطعی گاز به صنعت پتروشیمی

1 مرداد 1401 ساعت 12:13

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با انتقاد از بی تعهدی­‌شرکت ملی گاز گفت:‌­ هنوز خسارت ناشی از قطعی گاز زمستان­ به مجتمع‌های پتروشیمی پرداخت نشده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد مهدوی ابهری با اشاره به قانون الحاق ۲، برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: بر اساس تبصره بند (ب) ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، وزارت نفت مکلف است در صورتی که با اختیار خود گاز تولیدکننده و خوراک مایع واحدهای مشمول را قطع کند، باید به این مجتمع‌ها خسارت پرداخت کند.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با ابراز تاسف از اجرا نشدن این قانون افزود: در زمستان سال گذشته مجتمع‌های پتروشیمی که خوراک اصلی آن‌ها گاز بود با خسارت‌های سنگینی در بخش تولید و صادرات متحمل شدو تاکنون دولت خسارتی پرداخت نکرده است
امامدیرعامل شرکت ملی گاز ایران میگوید؛ این شرکت تنها۸ ماه در سال را مکلف به تامین خوراک و سوخت گاز لازم واحدهای پتروشیمی است.
مجید چگنی در خصوص پرداخت خسارت به مجتمع های پتروشیمی به علت قطع گاز در زمستان گفت : در قرارداد میان شرکت ملی گاز ایران و مجتمع‌های پتروشیمی آمده است شرکت ملی گاز ایران مکلف است هشت ماه از سال را به تامین گاز و خوراک مایع آنها اختصاص دهد و چهارماه مابقی جزو تعهدات ما محسوب نمی شود از این رو خساراتی پرداخت نمی کنیم.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بندی از قانون الحاق ۲ برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت آمده است : در صورت قطع یا کاهش خوراک گاز و خوراک مایع واحدهای مشمول این تبصره خارج از قرارداد و با اراده دولت، وزارت نفت مکلف است برابر ماده (۲۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب شانزدهم بهمن یک هزارو سیصد و نود خسارت وارده را از محل خوراک تحویلی در مراحل بعدی جبران کند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا این قانون اجرایی میشود یا خیر.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 4442

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/report/4442/وصول-نشدن-خسارت-قطعی-گاز-صنعت-پتروشیمی

نفت آرا
  https://www.naftara.ir