کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش بی خاصیت در سال جهش تولید/ صنایع ملی پتروشیمی دستاورد و هزینه برگزاری همایش IPF اعلام کند

16 مرداد 1403 ساعت 10:42

پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محور «فناوری پاک» ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.


به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،فرید دوستی دبیر اجرایی این همایش هدف از برگزاری را توسعه صنعت پتروشیمی در جهت جریان سازی با توسعه دانش محور،بازار سازی،بازاریابی،ایجاد تنوع جدید از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
 به اعتقاد بسياري از صاحب نظران برگزاري همايشها يکي از ابزارهاي مهم براي بررسي مشکلات و چالشها، تبادل تجربيات، ارايه آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي، طرح دستاوردها و ديدگاه ها، پويايي سازمانها و... به شمار مي آيد، اما تجارب برگزاري صدها سمينار و همايش در ايران نشان دهنده اين موضوع است که اغلب اين نشستها ارمغاني جز وقت کشي و صرف هزينه هاي سنگين و گاه نجومي براي صنعت و کشور نداشته اند.
آیا شرکت ملی صنایع پتروشیمی حاضر است پیرامون هزینه برگزاری این همایش شفاف سازی نماید؟ خاصیت و دستاوردهای همایش های گذشته چه بوده که اقدام به برگزاری همایش های بعدی می کنید!
برای رسیدن به اهداف متعالی توسعه صنعت پتروشیمی  کشور  باید از برگزاری جلسات،کنفرانس،همایش،سیمنار و نمایشگاه  بی محتوا جلوگیری و با تهیه نقشه مدون برای توسعه صنعت، شرکت ها را در این سمت سوق داد.
در سالی که "جهش تولید و مشارکت مردم" نامگذاری شد و شرکت های بخش خصوصی و دانش بنیان ها و حتی پتروشیمی ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند بیان این مشکلات در یک همایش و حل نکردن این مسایل  نه تنها به صورت نظری بلکه برای ارائه راه‌حل کاربردی و اجرایی فکر و فعالیت شود.
همایشی که عنون"بین المللی" را یدک می کشد، کدام  شخصیت و شرکت صاحب تکنولوژی و لایسنس حضور داشتند؟ اهالی صنعت پتروشیمی واقف هستند که به علت وجود تحریم شرکت ها و موسسات اروپایی،آمریکایی و حتی برخی کشورهای آسیایی در این همایش ها جضور پیدا نمی کنند.
این همایش باید منجر به بازدهی علمی ، مدیریتی و تولید در موضوع فعالیت شود زیرا  در صورتی که چنین همایش های  منجر به خلق دستاورد نشود، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و استمرار اين روند جز اتلاف سرمايه هاي ملي، رهاورد ديگري به همراه نخواهد داشت.
پرداختن به متن رویداد مهم است اما نباید مدیریت مسائل انتقادی  را از نظر دور داشت و هر چه این همایش ها قوی  و مطلوب برگزار شود  می تواند خدمات ماندگار و تاثیرگذاری به صنعت پتروشیمی کشور ارائه کند.


 


کد مطلب: 15073

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/report/15073/همایش-بی-خاصیت-سال-جهش-تولید-صنایع-ملی-پتروشیمی-دستاورد-هزینه-برگزاری-ipf-اعلام-کند

نفت آرا
  https://www.naftara.ir