کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی دو سربرد سهام‌داران و سازندگان پتروپالایشگاه‌ها

17 فروردين 1400 ساعت 11:46

کارشناس اقتصادی گفت: ورود شرکت‌های پتروپالایشی به بازار سرمایه به مولدشدن این پروژه‌ها کمک می‌کند و برای سرمایه‌گذاران نیز تضمین‌کننده سودهای مناسبی در آینده‌ است.


به گزارش نفت آرا،احمد جانجان، کارشناس بازار سهام گفت: تمایل به سرمایه گذاری در بازار سهام ابعاد مفیدی برای اقتصاد دارد و از سرریز شدن نقدینگی مردم به سمت بازارهای غیر مولد موازی از قبیل بازار ارز، سکه و … جلوگیری می‌کند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای با صنایع پیشرفته افزایش سرمایه‌های خرد مردمی در بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ و سودده یک بازی دو سربرد برای سهام‌داران و سازندگان بوده است.
وی افزود: افزایش عرضه سهام جدید در بازار از سه روش عمده «عرضه اولیه سهام شرکت‌های جدید غیربورسی»، «افزایش سهام شناور با عرضه سهام جدید شرکت‌های فعال در بورس» و «افزایش سرمایه شرکت‌های فعال در بورس از طریق صرف سهام»، اقدامی است که بازار سهام را بیش از پیش در خدمت تولید و فعالیت‌های مولد قرار می‌دهد.
به گفته وی، از طریق این روش‌ها، از آنجا که سهام جدیدی در بازار عرضه می‌شود، در کنار تأمین مالی شرکت‌ها و کسب و کارها، نقدینگی به سمت تولید هدایت شده و فشار تقاضا برای سایر سهام موجود در بازار کاهش می‌یابد و رشد قیمت سهام متعادل می‌شود.


کد مطلب: 794

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/794/بازی-دو-سربرد-سهام-داران-سازندگان-پتروپالایشگاه-ها

نفت آرا
  https://www.naftara.ir