به گزارش پایگاه خبری تحلیلی
نفت آرا، علی اکبر نژادعلی، ضمن بیان وارداتی بودن «چیپست» موجود در بدنه کارت های سوخت، گفت: انحصار تولید این بخش از بدنه کارت سوخت، در اختیار چند کشور محدود است و شرکت های واردکننده آن ها نیز به مشکل برخوردند؛ به همین علت، تولید کارت های سوخت با تاخیر همراه شد. فریمی که چیپست روی آن سوار می شود، در کارگاه های داخلی تولید و پس از تبدیل به کارت های خام، شخصی سازی کارت ها انجام می شود. مشکل تولید کارت های سوخت رفع شد
وی ادامه داد:امسال حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار درخواست صدور کارت سوخت داشتیم که تقریبا یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد مربوط به خودروهای نوشماره و ۲ میلیون مابقی، مربوط به کارت های سوخت المثنی بود.
این مقام مسئول با تاکید بر این که اکنون مشکل تامین کارت های خام رفع شده و روند تولید کارت هوشمند سوخت، به روند عادی خود برگشته است، گفت: از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار درخواست ثبت شده، تولید ۹۰۰ هزار کارت سوخت باقی مانده است که امیدواریم تا پایان دی، تولید آن ها نیز انجام شود.
وی ادامه داد: کارت هایی که تاکنون تولید شده اند، به نشانی افراد ارسال می شوند اما در این فرآیند نیز، مشکلاتی مانند وجود نشانی اشتباه در مرحله صدور سند خودرو وجود دارد. این کارت ها، به باجه های معطله پست بر می گردند. هم وطنان می توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir یا post.ir متوجه شوند که کارتشان در چه مرحله ای قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: گاهی کارکنان پست تا دو مرحله به درب منزل متقاضی دریافت کارت سوخت مراجعه می کند اما مالک کارت سوخت حضور ندارد که باز هم، کارت به باجه های معطله پست ارجاع داده می شود.
وی درباره علت بومی سازی نشدن چیپست های موجود در بدنه کارت های سوخت نیز، توضیح داد: یک موضوع یک تکنولوژی تخصصی است و امیدواریم با همراهی شرکت های دانش بنیان داخلی، بتوانیم این فرآیند را نیز بومی سازی کنیم. این شرکت ها در گذشته نیز بسیاری از تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت را بومی کرده اند.
انتهای پیام/.