کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روزنامه روس مدعی شد:

نفت ایران در برابر سوخو 35 روسیه

12 دی 1400 ساعت 14:33

یک روزنامه روسی ادعا کرده که در جریان سفر آتی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو، قراردادهای خرید ده‌ها فروند جنگنده سوخو 35 و سیستم‌های دفاع هوایی روسی بین دو کشور امضا شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، روزنامه «نزاویسمایا گازتا» روسیه روز گذشته در گزارشی مدعی شده بود: گفتگوی رهبران ایران و روسیه درباره خریدهای تسلیحاتی ایران از روسیه یکی از محورهای سفر آتی رییس جمهوری ایران به روسیه خواهد بود.
براساس این گزارش، سید ابراهیم رئیسی قرار است، اوایل سال 2022 به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه به این کشور سفر کند.
تاکنون مشخص نشده که چه نوع اسناد و قراردادهایی در جریان این سفر امضا خواهد شد اما اخیرا سرلشکر محمد باقری، ريیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفته: مسکو و تهران در حال آماده سازی توافقنامه‌ای هستند که در آن همکاری‌های نظامی و امنیتی از جمله خرید تسلیحات و آموزش متخصصان، رزمایش نظامی و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا انجام خواهد شد.
به نوشته این روزنامه کارشناسان روسی بر این باورند، ایران بیش از هر چیز می‌خواهد از روسیه هواپیماهای نظامی مدرن و وسایل دفاع هوایی دریافت کند.
یوری لیامین، کارشناس نظامی روس نیز به این روزنامه گفت که احتمالا ایران هزینه خریدهای تسلیحاتی خود از روسیه را با نفت پرداخت کند.
لیامین تأکید کرد: ایران می‌تواند پول خریدهای تسلیحاتی خود به روسیه را از روش‌هایی چون صادرات محصولات کشاورزی، منابع طبیعی همچون نفت و غیره پرداخت کند.
این کارشناس بر این باور است که روسیه و ایران روابط خود را در حوزه امنیتی توسعه داده و مانورهای مشترکی را انجام خواهند داد.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 2373

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/2373/نفت-ایران-برابر-سوخو-35-روسیه

نفت آرا
  https://www.naftara.ir