کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوک نفت 190 دلاری در انتظار اقتصاد ایران و ترکیه!

12 مهر 1400 ساعت 16:01

شوک معادل نفت 190 دلاری به درآمدهای ارزی ایران و آسیب به اقتصاد ترکیه، واقعیت این روزهای قیمت‌های گاز طبیعی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، قیمت‌های گاز اروپا که درحال حاضر سر به فلک کشیده، معادل رسیدن قیمت هر بشکه نفت به 190 دلار است.
محمد حسین ادیب، کارشناس حوزه انرژی می گوید: صریح و قاطع محاسبه‌ها نشان می‌دهد، براساس قیمت گاز در اروپا، نفت باید بشکه ای 190 دلار  باشد.
گاز اروپا باید از ایران تامین می‌شد، تاخیر در تامین گاز اروپا از ایران، اقتصاد انرژی در اروپا را باعدم تعادل سنگین مواجه کرده است و وابسته کردن تامین گاز اروپا به روسیه هزینه سنگینی دارد.
اگر اروپایی‌ها نفت 190 دلاری را تحویل بگیرند، باید اقتصادشان را رقابتی‌تر کنند، اما افکار عمومی در مقابله  با رقابتی‌تر شدن مقاومت می‌کنند.
مکرون می‌خواست تا اقتصاد فرانسه را رقابتی‌تر کند، اما جنبش جلیقه‌ زردها مانع شد، مکرون در مقابل جنبش جلیقه‌ زردها عقب نشست و عقب‌نشینی مکرون در مقابل این جنبش به منزله دست کشیدن فرانسه از رقابتی‌تر کردن اقتصاد بود.
وضعیت ترکیه اردوغان از اروپا فاجعه آمیزتر است، اردوغان ترکیه را با 30 میلیارد دلار بدهی خارجی تحویل گرفت و اکنون ترکیه 450 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.
ترکیه باید تا 30 سال آینده کار کند و سود این وام‌ها را پرداخت کند. حال  در بحبوبه افتادن در دام نزول‌خواران بین المللی،  گاز معادل نفت 190 دلاری را هم باید تجربه کند.
به خاطر داشته باشید، ایران فقط 8 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.
انتهای پیام/.
 


کد مطلب: 1654

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/1654/شوک-نفت-190-دلاری-انتظار-اقتصاد-ایران-ترکیه

نفت آرا
  https://www.naftara.ir