کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید نفت و میعانات گازی روسیه به بالاترین سطح در 18 ماه اخیر رسید

11 مهر 1400 ساعت 13:30

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه سپتامبر به بالاترین مقدار از آوریل سال گذشته میلادی رسید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه سپتامبر افزایش یافت و به 10 میلیون و 720 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین مقدار از آوریل سال 2020 رسید. عرضه نفت این کشور آوریل پارسال 11 میلیون و 340 هزار بشکه در روز بود.
خبرگزاری اینترفاکس روسیه روز شنبه (دهم مهرماه) با استناد به داده‌های رسمی اعلام کرد، مجموع عرضه نفت و میعانات گازی این کشور در ماه گذشته میلادی 43 میلیون و 860 هزار تن بوده که این رقم در ماه اوت 44 میلیون و 90 هزار تن بود و در پی آتش‌سوزی در تأسیسات فرآوری گازپروم کاهش یافت.
تولید گاز طبیعی روسیه هم در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه اوت حدود 10 درصد افزایش یافت و به 61 میلیارد و 50 میلیون متر مکعب رسید.
یک منبع صنعتی اعلام کرد که تولید میعانات گازی - نوعی نفت سبک که شامل توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) نمی‌شود، در ماه سپتامبر به سطح ماه ژوئیه (3 میلیون و 70 هزار  تن) رسیده است.
اوپک و متحدانش در ماه ژوئیه توافق کردند عرضه ماهانه نفت خود را 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند تا محدودیت عرضه روزانه ۵ میلیون 800 هزار بشکه‌ای این ائتلاف پایان یابد.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک روز دوشنبه (12 مهرماه) برای بازبینی سیاست تولید نفت از طریق ویدیوکنفرانس گردهم می‌آیند.
انتهای پیام/.
 


کد مطلب: 1641

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/1641/تولید-نفت-میعانات-گازی-روسیه-بالاترین-سطح-18-ماه-اخیر-رسید

نفت آرا
  https://www.naftara.ir