کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

مجلس یازدهم برای واردات خودرو هزینه داد/افزایش قیمت بنزین بدترین مسیر است/ مردم گناهی نکرده اند خودروهای با تکنولوژی دهه 40 و 50 استفاده کنند

2 آبان 1403 ساعت 15:35


عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی نفت آرا پیرامون واردات خودرو گفت: یکی از موضوعاتی که در مجلس یازدهم برای مقابله با مافیای خودرو انجام شده بود و مجلس وقت برای آن هزینه داد  و در مدت زمان بیش از دو الی سه سال تلاش مستمر داشت تا آن را مصوب کند.
"مجتبی یوسفی" با بیان اینکه ابتدا قانون خودروهای نو تصویب و سپس به دلیل افزایش قیمت ارز، واردات خودروهای دست دوم در دستور کار قرار گرفت ،هم اظهار داشت:انتقادی که بر این موضوع وارد می شود  این است که مردم می گویند نمایندگان قانون واردات خودرو را  مصوب کردنند چرا دستگاه های اجرایی آن را  اجرا نمی کنند؟ ما قانون گذاریم هستیم تا قانونی نباشد نمی توانیم مطالبه کنیم و این قانون را از دولت مطالبه خواهیم کرد.
نماینده شهر اهواز در خانه ملت با انتقاد از افزایش قیمت حامل های انرژی و بحث ناترازی ها در مصرف بنزین و گازوئیل گفت : برخی برای حل این موضوع افزایش قیمت را مطرح میکنند که این بدترین و کوتاه ترین مسیر است ، مسیری که سالها تجربه شد ، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اجحاف بر جامعه است و موجب افزایش هزینه بر سبد خانوار جامعه خواهد شد.
  امروز مردم مقصر نیستند یک خودروی با تکنولوژی دهه 40 و 50 را با چند صد میلیون تومان و چندین برابر قیمت خریداری می کنند وی در ادامه چنین استدلال کرد: مصرف بنزین خودروی صفر و نو بسیار پایین تر از خودروهای کارکرذه با تکنولوژی های قدیمی است و لذا  وارادت خودرو  باید انجام شود تا سبب کاهش هزینه،مصرف کمتر حامل های انرژی و در پی آن افزایش کیفیت خودروهای وارداتی را داشته باشیم.
یوسفی ضمن تشکر از وزیر صمت و آماده بودن آیین نامه واردات خودرو تاکید کرد:  مجلس برای اجرایی شدن این موضوع آن را پیگیری خواهد کرد چرا که این اتفاق می تواند سبب  ایجاد رقابت ، کاهش قیمت و جلوگیری از ورود مافیا و دلالان در صنعت خودرو شود.
وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت واردات خودرو در چه مرحله ای است، چنین پاسخ داد: شنیده ام که در دولت حدود  2میلیارد دلار درآمد گمرکی در بودجه 1404  پیش بینی شده است  و این یعنی امیدواری، البته این مسئله برای شش ماه آینده است.


کد مطلب: 15594

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15594/مجلس-یازدهم-واردات-خودرو-هزینه-افزایش-قیمت-بنزین-بدترین-مسیر-مردم-گناهی-نکرده-اند-خودروهای-تکنولوژی-دهه-40-50-استفاده-کنند

نفت آرا
  https://www.naftara.ir