کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران

در قوانین بودجه و برنامه هفتم با یک ریل‌گذاری جدید در حوزه مدیریت مصرف انرژی مواجه هستیم

17 مهر 1403 ساعت 11:03


به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران برگزار شد، گفت: در قوانین بودجه و برنامه هفتم با یک ریل‌گذاری جدید در حوزه مدیریت مصرف انرژی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: آقای پزشکیان عضو کمیسیون تلفیق بودند و تاکید دارند اولویت دولت اجرای برنامه هفتم است و ماده ۴۶ آن اصلاح شده و برای آن سازوکار مالی ایجاد شده است.
رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران بیان کرد: قبلا وزارت نفت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت داشت و در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر یک معاونت مسئول این کار بود که دست چندم بودند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس اظهار کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی مدیریت واحد در مصرف نداشتند و ایجاد تمرکز در ماده ۴۶ ایجاد شده و دولت باید سازمان جدیدی برای این امر ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آسیب دیگر منابع مالی بود، گفت: آسیب عدم تمرکز به این صورت بود که پول سرمایه‌گذاران برنمی‌گشت. براساس این آسیب‌شناسی حسب بهینه‌سازی مصرف انرژی ایجاد و مقرر شد شرکت‌هایی که می‌خواهند به سرمایه‌گذاران حواله دهند به حالت پسینی تبدیل شوند.


کد مطلب: 15499

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15499/قوانین-بودجه-برنامه-هفتم-یک-ریل-گذاری-جدید-حوزه-مدیریت-مصرف-انرژی-مواجه-هستیم

نفت آرا
  https://www.naftara.ir