کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی:

با احداث پالایشگاه گاز در مناطق مسکونی بندرماهشهر مخالفم/اگر مردم شکایت کنند کمیسیون اصل نود ورود می کند

18 مهر 1403 ساعت 17:26


سخنگوی کمیسیون اصل مجلس شورای پیرامون احداث پالایشگاه در مجاور مناطق مسکونی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی نفت آرا اظهار داشت:کمسیون اصل ۹۰ بیشتر رویکرد تظلم خواهی برای مردم دارد. نگاه و فعالیت‌های کمسیون اصل ۹۰ بیشتر جنبه‌های کارکردی دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد در واقع شکایاتی که مردم از دستگاه‌ها دارند به کمسیون اصل ۹۰ ارائه می‌دهند.
"علی کشوری" در پاسخ به این سوال چرا محیط زیست به طرح های صنعتی در مجاور مناطق مسکونی مجوز می دهد،چنین افزود:اگر قرار باشد آسیبی به مردم وارد شود چه در منطقۀ محروم و چه در منطقۀ غیر محروم باید ببینیم محیط زیست به این مجوز‌ها چگونه نگاه می‌کند در کمسیون اصل ۹۰ نمونه‌هایی را داشتیم که در مناطق محروم و کمتر برخوردار چنین مجوز‌هایی داده بودند. این مناطق حاشیۀ امنی است برای کسانی که می‌خواهند به فعالیت‌های پالایشگاهی و نفتی ورود کنند چون زمین‌های ارزان قیمت در دسترس است و راحت‌تر می‌توانند زمین‌ها را تصاحب کنند.
نماینده مردم جویبار ،سوادکوه و قائمشهر در مجلس دوازدهم ادامه داد:بنابراین ممکن است کسب مجوز خیلی راحت‌تر باشد. در شهرستان‌هایی که حوزه انتخابی من است، گاهی می‌بینید در جایی که زمین لم یزرع است، به راحتی ممکن است یک کار پالایشگاهی صورت بگیرد و مردم از حضور این پالایشگاه دچار آسیب‌های زیست محیطی شوند. خود من شخصا با این کار مخالف هستم. ضمن اینکه داشتیم نمونه‌هایی را که مردم معترض بودند و به اصل ۹۰ گزارش دادند و شکایت کردند. 
کشوری با بیان اینکه پیرامون احداث پالایشگاه در بندرماهشهر گزارشی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه نشده، خاطر نشان کرد:هنوز ارجاع داده نشده است اما اگر از گذشته چیزی باقی مانده باشد و یا جدیدا شکایتی شده باشد در هفته‌های آتی در دستور کار کمسیون خواهد بود.
وی تصریح کرد:سیاست کمیسیون این است که اگر موارد مورد شکایت قرار بگیرد، دستگاه‌های مرتبط و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده مثل محیط زیست ، وزارت نفت و نمایندگان دستگاه قضا فرا خوانده می‌شوند که در کمسیون حاضر شوند. دستگاه‌ها گزارش می‌دهند و بررسی‌های لازم انجام می‌شود و در نهایت یک تصمیم درخور و شایسته گرفته می‌شود این مورد هنوز در دستور کار کمسیون اصل ۹۰ نبوده است.


کد مطلب: 15486

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15486/احداث-پالایشگاه-گاز-مناطق-مسکونی-بندرماهشهر-مخالفم-اگر-مردم-شکایت-کنند-کمیسیون-اصل-نود-ورود-می-کند

نفت آرا
  https://www.naftara.ir