کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون انرژی خانه ملت

با احداث پالایشگاه نزدیک مناطق مسکونی مخالفم/ مسایل زیست محیطی رعایت نگردد مجوز ابطال خواهد شد

10 مهر 1403 ساعت 16:41


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به احداث پالایشگاه گاز جدید در بندر ماهشهر در گفت و گو با نفت آرا تاکید کرد:این بحث آمایش سرزمینی است و در تمام حوزه‌ها وجود دارد.
 دکتر محمد کعب عمیربا بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه  و محیط زیست چنین طرح های را کنترل می کند، افزود: اگر مجوز را بدون پیوست زیست محیطی از محیط زیست گرفته باشند و ممکن است این اتفاق افتاده باشد.اما ما باید منطقه یا شهرکی که بتوانیم صنایع خودمان را به آنجا ببریم، داشته باشیم و این مسئله باید در دستور کار نهادهای مربوطه قرار بگیرد. به طور مثال می‌توانند یک شهرک پالایشگاهی یا پترو پالایشگاهی مثل شهرک پتروشیمی در پایین دست احداث کنند و صنعت را نزدیک مناطق مسکونی قرار ندهند.
نماینده حوزه انتخابیه شوش و کرخه در خانه ملت ادامه داد :طرح های پالایشگاهی باید در فاصله از  مناطق مسکونی احداث شود  تا مسائل محیط زیستی و آلودگی آن کمتر باشد. این بحثی است که اگر کسی آن را پیگیری کند، قطعا باعث ابطال مجوز‌ها خواهد شد. در صورتی که واقعا حد مساحت و فاصله از منطقه مسکونی را رعایت نکرده باشند، قطعا مجوز‌هایشان ابطال خواهد شد.
 خود شما به عنوان عضو کمسیون انرژی با چنین طرح‌هایی موافق هستید؟
این نماینده مجلس با اعلام مخالفت خود با چنین طرح های ،تصریح کرد: نظر من این است که باید شهرک‌هایی با فاصله زیاد از مناطق مسکونی ایجاد کنیم. متأسفانه می‌بینیم که در هویزه پتروشیمی یا پالایشگاه احداث شده و حد مسافت را رعایت نکردند. و آلودگی نصیب مردم شده و مردم آن منطقه دچار بیماری‌های زیادی شدند. نظر من این است که شهرک‌های تخصصی در هر حوزه با فاصلۀ دور از مناطق مسکونی ایجاد شود.


کد مطلب: 15464

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15464/احداث-پالایشگاه-نزدیک-مناطق-مسکونی-مخالفم-مسایل-زیست-محیطی-رعایت-نگردد-مجوز-ابطال-خواهد

نفت آرا
  https://www.naftara.ir