کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت "پوررضا" به پالایش گاز بیدبلند/ آیا مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید می تواند حکم انتصاب کند؟

1 مهر 1403 ساعت 17:16

سرپرست شرکت پالایش گاز بیدبلند یک منصوب شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،طی حکمی از سوی "محمدرضا جولانی" سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید "علی محمد پور رضا" به بعنوان سرپرست جدید شرکت پالایش گاز بیدبلند منصوب شد.
"پوررضا" تا آبان ماه سال 1401 مدیرعامل پالایش گاز بید بلند بود که توسط مجید چگنی معاون وزیر نفت برکنار شد.
پیشتر حکم مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند توسط معاون وزیرنفت در امور گاز صادر می شد اما امروز در یک اتفاق عجیب توسط سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت تولید شرکت ملی گاز حکم سرپرست این شرکت بزرگ صادر گردید.
باید دید "جولانی" براساس تفویض اختیار از این جایگاه حکم صادر کرد یا نه؟ آیا ساختار انتصابات در شرکت ملی گاز تغییر کرده است؟
پیش از این "بیژن شیلانی" این مسئولیت بر عهده داشت.
نفت آرا:پالایشگاه گاز بیدبلند در 32 کیلومتری غرب بهبهان، 18 کیلومتری شمال آغاجاری و 35 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان میانکوه در استان خوزستان واقع شده‌است. طراحی این پالایشگاه ابتدا به منظور تصفیه گازهای ترش همراه نفت میدان نفتی آغاجاری و صدور محصولات خروجی به خارج کشور صورت گرفت و ساختمان اولیه شامل 5 واحد تصفیه گاز با ظرفیت 240 میلیون فوت مکعب در روز، برای هر واحد و قابل توسعه تا 9 واحد در سال 1347 آغاز و در آذر ماه 1349 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. طراحی پالایشگاه توسط شرکت Pritchard و ساختمان آن به وسیله شرکت Costain & Press و با نظارت گروه مهندسی و مدیریت ایران صورت گرفت. این پالایشگاه اولین پالایشگاه گازی خاورمیانه است. منبع : ویکی پدیا مشخصات وخوراک پالایشگاه: 1.گازهای همراه حوزه آغاجاری از طریق کارخانه های گاز مایع 200و300پس از تقویت فشار در تاسیسات شهید مکوندی فر ویوسفی از طریق یک خط لوله 40اینچ وارد پالایشگاه می گردد. 2.گازهای ترش حوزه آغاز از طریق کارخانه گاز مایع 1600ویک خط لوله 30اینچ به پالایشگاه تحویل می گردد. 3.گازهای ترش حوزه پارس جنوبی ازطریق خط پنجم سراسری و تاسیسات تقلیل فشار ایجاد شده در منطقه تلخاب واقع در 14کیلومتری پالایشگاه به خط 40اینچ ترش آغاجاری تزریق واز این طریق به پالایشگاه تحویل می گردد.
 


کد مطلب: 15384

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15384/بازگشت-پوررضا-پالایش-گاز-بیدبلند-آیا-مدیریت-هماهنگی-نظارت-تولید-می-تواند-حکم-انتصاب-کند

نفت آرا
  https://www.naftara.ir