کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری 5 میلیاردی عربستان در مصر

30 شهريور 1403 ساعت 15:04

میدل ایست نیوز: مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر اعلام کرد: برنامه عربستان سعودی برای تزریق سرمایه جدید در بازارهای مصر به ارزش 5 میلیارد دلار، جدای از سپرده گذاری این کشور در بانک مرکزی مصر است.


نفت آرا:نخست وزیر مصر تاکید کرد: سفر اخیر وی به عربستان طی چند روز گذشته شاهد تکمیل پیش‌نویس توافقنامه حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور شامل تشویق ورود سرمایه‌گذاران سعودی به مصر همراه با ارائه برخی مشوق‌های اداری و اجرایی در خصوص مشخص کردن سازوکارهای حل و فصل سریع اختلافات سرمایه‌گذاران بوده است.
این در حالی است که داده ‌های بانک مرکزی مصر نشان می‌دهد عربستان سعودی دارای سپرده‌های بلندمدت در این بانک به ارزش 5.3 میلیارد دلار است.
در همین ارتباط شورای وزیران مصر نیز موافقت کرده است پروژه اتصال برق بین مصر و عربستان سعودی به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه یکپارچه در شبه جزیره سینا در نظر گرفته شود.
مدبولی در خصوص معرفی منطقه راس بناس برای سرمایه‌گذاری و روند ارائه مناطق بیشتر برای سرمایه‌گذاری، گفت: مصر 4 تا 5 منطقه بزرگ را در سواحل دریای سرخ شناسایی کرده و هدف آن توسعه این مناطق مشابه راس الحکمه است.
کابینه مصر دوشنبه گذشته اعلام کرد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان دستور داده است تا در مرحله اول سرمایه‌گذاری‌های خود در مصر، به میزان 5 میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کند./الجزیره


کد مطلب: 15380

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15380/سرمایه-گذاری-5-میلیاردی-عربستان-مصر

نفت آرا
  https://www.naftara.ir