کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از وقفه هشت ماهه: نماینده ثابت سازمان بنادر و دریاوردی در سازمان بین المللی دریانوردی IMO منصوب شد

30 شهريور 1403 ساعت 13:04

«پوریا کولیوند» به مدت ۴ سال به سمت نماینده ثابت سازمان بنادر و دریاوردی در سازمان بین المللی دریانوردی IMO منصوب شد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، متاسفانه صدور ویزای نماینده ایران در آیمو حدود ۸ ماه به طول انجامید، اما با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت خارجه و همچنین سفارت ایران در انگلیس صورت گرفت، بالاخره ویزای نماینده ایران صادر شد و نماینده ایران در این سازمان بین‌المللی مستقر می‌شود.
نماینده قبلی ایران در آیمو مرحوم خانم «ماندانا منصوریان» جزو نمایندگان فعال سازمان بین‌المللی دریانوردی بود و پس از فوت ایشان بلافاصله اعزام نماینده جدید را در دستور کار قرار گرفت، اگر دولت انگلیس برای اعزام نماینده جدید همکاری می‌کرد، نماینده ایران قبل از سال جدید در سازمان بین‌المللی دریانوردی مستقر می‌شد. هر چند که اعزام افراد تا حدودی سخت شده، اما این موضوع برای سازمان بنادر و دریانوردی بسیار مهم و حیاتی بود چراکه حضور نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی می‌تواند برای جایگاه کشورمان موثر باشد.
"IMOایمو" یا سازمان بین المللی دریانوردی شعبه یا موسسه تخصصی سازمان ملل است که وظیفه آن، ایمنی دریایی و کشتیرانی و جلوگیری از آلودگی دریایی است و لذا به تدارک و ایجاد کنوانسیون ها و مجموعه قوانین بین المللی اشتغال دارد.
رسالت کلی ایمو به عنوان یک موسسه تخصصی سازمان ملل متحد؛ بهبود کشتیرانی ایمن و مطمئن، کارآمد، پایدار و سازگار با محیط زیست از طریق همکاری کشورهای عضو است.
این سازمان در لندن واقع است و تنها سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که مقر آن انگلستان می باشد. نهاد اداره کننده آن، مجمع است که هر دو سال یکبار تشکیل جلسه می دهد. مجمع از 167 کشور عضو و دو عضو وابسته تشکیل یافته است. در فواصل بین جلسات مجمع، در حال حاضر شورایی متشکل از 40 دولت عضو که توسط مجمع انتخاب شده اند بعنوان نهاد اداره کننده آیمو انجام وظیفه می نماید.


کد مطلب: 15378

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15378/وقفه-هشت-ماهه-نماینده-ثابت-سازمان-بنادر-دریاوردی-بین-المللی-دریانوردی-imo-منصوب

نفت آرا
  https://www.naftara.ir