کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار معاون وزیر نفت درباره مصرف گاز در کشور/ دیگر ناترازی مطرح نیست، کمبود داریم

28 شهريور 1403 ساعت 12:05


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،، سعید توکلی امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریور) در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز با قدردانی از همه کسانی که برای توسعه این صنعت تلاش کردند، گفت: توسعه صنعتی کشور با لوله‌سازی در دهه ۷۰ در ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد و ادامه یافت و اکنون قطب صنعت عسلویه شناخته می‌شود.
وی افزود: هرکس بخواهد در کشور و صنعت موفق باشد، باید طرف‌های ذی‌نفع را تعریف کند و بشناسد. نباید با مخالف‌ها جنگید، باید با ارزیابی، آنها را خنثی کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حضور در نشست کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ مشخص و مهم است؛ باید بدانیم نمایندگان با ما مخالف نیستند، بلکه توقع آنها یک چیز است و اختیارات و توان ما چیز دیگر. در عین حال باید از تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد.
توکلی بیان کرد: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸درصد توسعه دست یابیم.
وی با اشاره به حجم تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور تأکید کرد: اکنون دیگر ناترازی انرژی مطرح نیست، کمبود داریم و این موضوع بسیار جدی است و باید مورد توجه باشد.
معاون وزیر نفت گفت: بحث کاهش مصرف گاز هم تنها به مصرف‌کنندگان برنمی‌گردد و ما نیز باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری اقدام کنیم.


کد مطلب: 15366

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15366/هشدار-معاون-وزیر-نفت-درباره-مصرف-گاز-کشور-دیگر-ناترازی-مطرح-نیست-کمبود-داریم

نفت آرا
  https://www.naftara.ir