کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش زباله‌های پلاستیکی با سیستم تصفیه آب پرتابل

6 شهريور 1403 ساعت 17:20

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه سهند تبریز با استفاده از ممبرین‌های نانو ساختار سیستم پرتابل برای تصفیه آب و تامین آب شرب در مناطق روستایی و دورافتاده را به تولید رساندند.


نفت آرا:علی اکبر بابالو، رئیس هیات عامل این شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه سهند تبریز گفت: سیستم‌های تصفیه آب از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت است؛ چرا که درباره مساله آب شرب در حوزه خانگی به‌ویژه در مناطق روستایی و دور افتاده معضلاتی در حوزه آلودگی آب وجود دارد.
وی افزود: ما برای رفع این چالش سیستم‌های پرتابلی را طراحی کردیم که می‌تواند برای تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد.
بابالو خاطر نشان کرد: در این سیستم‌ها با استفاده از ممبرین‌های نانو ساختار می‌توان انواع آلودگی‌های میکروبی را از آب حذف کرد و آب تصفیه شده را به مصرف کنندگان ارائه داد.
رئیس هیات عامل این شرکت فناور، اضافه کرد: این محصول کاهش مصرف آب معدنی و به دنبال آن افزایش زباله‌های پلاستیکی را به حداقل خواهد رساند.
وی با اشاره به عملکرد این سیستم تصفیه پرتابل، یادآور شد: این سیستم یک سیستم خانگی است و در جاهایی که آب شیرین در دسترس است، نیازی به تصفیه چند مرحله‌ای آب وجود ندارد، چون موجب حذف املاح مفید آب می‌شود.
بابالو خاطر نشان کرد: این سیستم با دو مرحله تصفیه اقدام به حذف آلاینده‌های آب می‌کند؛ به این صورت که در مرحله اول بو و طعم بد حذف می‌شود و در مرحله دوم با استفاده از غشاهای سرامیکی، آلودگی‌های میکروبی آب را حذف خواهد کرد.
به گفته وی، این محصول دارای تاییدیه از شرکت آب و فاضلاب کشور و آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی دانشگاه تهران است.
وی افزود: علاوه بر اینها ممبرین استفاده شده در این سیستم هیچ هدر رفت آب را ندارد و کلیه آب را تصفیه می‌کند و ممبرین این سیستم قابل شست‌و شو و استفاده مجدد است.ایسنا


کد مطلب: 15266

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/15266/کاهش-زباله-های-پلاستیکی-سیستم-تصفیه-آب-پرتابل

نفت آرا
  https://www.naftara.ir