به گزارش پایگاه خبری تحلیلی
نفت آرا، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سیانجی کشور اظهار داشت: اکنون باید دو کار انجام دهیم یکی اینکه از کنار گذاشتن مصرف سیانجی توسط خودروهای فعلی دوگانهسوز کشور جلوگیری کنیم که البته بزرگترین مشکل در این زمینه چالشهای تعویض مخازن است و دیگر اینکه برای سایر خودروهای بنزینی اعم از حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی تسهیلاتی در نظر بگیریم که دوگانهسوز شوند.
به گزارش ایلنا، محسن جوهری درباره تصمیمات جدیدی بنزینی و تاثیر احتمالی آن بر افزایش تقاضای سیانجی اظهار داشت: موضوع اصلی این است که ما اکنون خودروی دوگانهسوز نداریم زمانی کاهش عرضه بنزین باعث رشد تقاضای دیگر سوختها از جمله سیانجی میشود که خودروی مصرفکننده سیانجی وجود داشته و تعداد این خودروها افزایش یابد، اکنون ما تعداد ثابتی خودروی سیانجیسوز داریم که از گذشته تاکنون این سوخت را به مصرف میرسانند، درواقع زیرساخت لازم برای تغییر رویکرد مصرف سوخت وجود ندارد و ارادهای هم بر این امر دیده نمیشود.
وی افزود: تا زمانی که سیاست دولت برای افزایش تعداد خودرهای دوگانهسوز تغییر نکند هر اتفاقی هم که بیفتد تاثیری در افزایش تقاضای سیانجی ندارد، زیرا در حوزه خودروسازان هم متاسفانه سیاست تولید خودروی دوگانهسوز وجود ندارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سیانجی کشور گفت: راهکار تغییر سوخت از سوی مردم؛ افزایش تقاضا در حوزه سیانجی است، دولت طرحهای تشویقی در نظر بگیرد که مردم ترغیب شوند خودشان اقدام به دوگانهسوز کردن خودروهایشان کنند، مثلا پرداخت هزینه تبدیل خودرو، معاینه فنی و بیمه رایگان، عوراض شهرداری به صورت رایگان باشد و یا اینکه دولت مانند دهه ۸۰ خود راسا خودروهای شخصی و عمومی متقاضیان را به صورت رایگان تبدیل به دوگانهسوز کند.
وی با اشاره به طرح جدید تعویض مخازن تاکسیها و تاثیر آن بر افزایش مصرف سیانجی تصریح کرد: اکنون طرح تعویض مخازن تاکسیها به صورت رایگان در حال انجام است، اما اینها خودروهایی هستند که در حال حاضر از سیانجی استفاده میکنند، تاثیر آن این است که تنها از کاهش بیشتر مصرف سیان جی جلوگیری میکند، اکنون بسیاری از خودرهای شخصی و وانتبارها به دلیل منقضی شدن و فرسودگی مخازن نمیتوانند از سوخت سیانجی استفاده کنند و طرحی که دولت در نظر گرفته از کاهش بیشتر مصرف سیانجی جلوگیری میکند.
جوهری خاطرنشان کرد: ما اکنون باید دو کار انجام دهیم یکی اینکه از کنار گذاشتن مصرف سیانجی توسط خودروهای فعلی دوگانهسوز کشور جلوگیری کنیم که البته بزرگترین مشکل در این زمینه چالشهای تعویض مخازن است و دیگر اینکه برای سایر خودروهای بنزینی اعم از حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی تسهیلاتی در نظر بگیریم که دوگانهسوز شوند.
وی درباره توسعه جایگاه سیانجی در سیستان و بلوچستان باتوجه به مشکلاتی که بنا به گفته نمایندگان مجلس در این استان به دلیل کاهش سهمیه بنزین نرخ آزاد بوجود آمده توضیح داد: یکی از دلایل عدم وجود جایگاه سیانجی در سیستان و بلوچستان اینکه در سالهای گذشته خط لوله گاز نداشتند و اکنون باید معادل جایگاههای موجود بنزین جایگاه سیانجی هم احداث شود. در حال حاضر دولت در صدد احداث جایگاه سیانجی در استان سیستان و بلوچستان است و در این رابطه طرحهای حمایتی هم در نظر گرفته شده، اما هنوز جایگاههای این منطقه فعال نشدهاند.
انتهای پیام/.