سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت یادآور شد: در زمان حاضر برنامهای برای اعمال تغییرات در سهمیهبندی سوخت ناوگان حملونقل عمومی برونشهری در دستور کار دولت نیست.
۰
۰
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت با بیان "برنامهای برای تغییر سهمیه ناوگان عمومی برونشهری نداریم" گفت: سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راهاندازی میشود.
علیرضا احمدی فینی با اشاره به وضعیت ناوگان حملونقل عمومی برونشهری اظهار کرد: ناوگان باری عمومی جادهای کشور شامل 411 هزار دستگاه با متوسط عمر ناوگان 19.84 سال و تعداد ناوگان مسافری اتوبوس نیز 14 هزار دستگاه با متوسط عمر 14.47 سال، مینیبوس 29 هزار دستگاه با متوسط عمر 28.06 سال و سواری کرایه 31 هزار دستگاه با متوسط عمر 12.7 سال است.
وی با اشاره به سن ناوگان باری و مسافری از نظر فرسودگی با بیان اینکه "در زمان حاضر 110 هزار دستگاه کامیون فرسوده و 200 هزار دستگاه نیز در سن مرز فرسودگی قرار دارند"، افزود: در بخش مسافری 5500 اتوبوس، 21 هزار مینیبوس و 6800 دستگاه سواری کرایه فرسوده در ناوگان مسافری وجود دارد که بهترتیب 11 هزار دستگاه اتوبوس، 27 هزار مینیبوس و 21 هزار سواری کرایه بینشهری نیز در سن مرز فرسودگی هستند.
وی همچنین یادآور شد: در زمان حاضر برنامهای برای اعمال تغییرات در سهمیهبندی سوخت ناوگان حملونقل عمومی برونشهری در دستور کار دولت نیست.
سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت درباره واردات اتوبوس نیز گفت: بهمنظور انجام فرایند واردات اتوبوس این ستاد درصدد راهاندازی سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری برای ثبتنام متقاضیان و انجام اقدامات لازم جهت تخصیص ارز و حل مشکل سقف و سابقه برای واردکنندگان ناوگان حملونقل مسافری و نیز اعطای تسهیلات از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حملونقل جادهای برای متقاضیان بهرهبردار ناوگان مسافری تولید داخل و نیز وارداتی است.
احمدی فینی اضافه کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حملونقل باری وارداتی از سال 1400 تا قبل از لازمالاجرا شدن قانون ساماندهی صنعت خودرو تعداد 6410 دستگاه در بخش نوسازی و 13 هزار و 822 دستگاه در بخش توسعه وارد کشور شدهاند. در ادامه با واگذاری مسئولیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و طبق آمارهای واصله تا کنون در مجموع قریب به 38 هزار دستگاه در حوزه ناوگان حملونقل باری نوسازی ناوگان انجام شده است.
انتهای پیام/.