کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمپانی هولدور توپسو به دنبال تاسیسات هیدروژن سبز

24 خرداد 1400 ساعت 16:43

کمپانی توپسو تشکیلات جدید هیدروژن سبزی را جهت تسریع بخشیدن به کلیه‌ی جنبه‌های تجاری که با فنآوری الکترولیز انجام می‌شود اختصاص داده است. این تشکیلات در بردارنده‌ی تکنولوژی الکترولیز پبشرفته با عملکرد بالاست. این کمپانی با این کار مصمم است به یک موقعیت پیشرو در زمینه‌ی شکوفایی و رشد تولید هیدروژن سبز دست یابد.


اختصاصی نفت آرا، این تشکیلات از بینش منحصر به فرد توپسو در مورد الکترولیز اکسید جامد استفاده خواهد کرد، بینشی که امروزه کارآمدترین فناوری الکترولیز است و در مقایسه با فن‌آوری‌های استاندارد امروزی، 30 درصد هیدروژن سبز بیشتری تولید می‌کند.
تاپسو که  مصمم است موقعیت پیشرو در فضای سبز هیدروژنی رو به رشدی را بدست آورد، طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، توانایی تأمین ۱۷٪ از تقاضای انرژی جهانی را تا سال ۲۰۵۰ دارد. این کمپانی از طریق تولید هیدروژن سبز با استفاده از الکترولیز و تولید داوون استریم آمونیاک، متانول و الکترو سوخت( سوخت مصنوعی) محصولات با ارزش بالا را به مشتریان ارائه خواهد داد.
رولندبان، مدیر عامل شرکت تاپسو، در این راستا گفت: «هسته‌ اصلی تلاش ما توانایی تبدیل انرژی تجدیدپذیر به سوختهای ضروری کربن خنثی و مواد شیمایی است.
 چوکری موسایی ، معاون اجرایی تاپسو  نیز چنین اظهار کرده است که: «من از چشم انداز جسورانه تاپسو مبنی بر شناخته شدن به عنوان رهبر جهانی در فن‌آوری‌های کاهش انتشار کربن تحت تأثیر قرار گرفتم. این روزها تقاضا برای راه‌حل های نوآورانه تولید انرژی سبز قابل توجه و رو به رشد است. "
تاپسو همچنین اعلام کرد که یک مرکز تولید الکترولیزر SOEC در مقیاس بزرگ برای پاسخگویی به نیازهای مشتری برای تولید هیدروژن سبز ایجاد خواهد کرد که بهره‌برداری از ان در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و به این ترتیب با این تأسیسات پشته‌های الکترولیز ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال تولید خواهند داشت که قابل افزایش تا ۵ گیگاوات نیز می‌باشد.
تاپسو در پروژه‌ی نئون هلیوس فناوری آمونیاک را برای بزرگترین تأسیسات هیدروژن سبز جهان در عربستان سعودی ارائه می دهد. این مرکز ۶۵۰ تن در روز هیدروژن بدون کربن برای تأمین انرژی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها تولید خواهد کرد.
 


کد مطلب: 1160

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/1160/کمپانی-هولدور-توپسو-دنبال-تاسیسات-هیدروژن-سبز

نفت آرا
  https://www.naftara.ir