به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،محسن جوهری اظهار داشت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته دو انفجار مخازن CNG در دو نقطه کشور در استان های تهران و آذربایجان غربی داشتیم که حادثه جایگاه سوخت پلدشت منجر به کشته شدن دو هموطن و زخمی شدن دو هموطن دیگر و خسارت مالی شدید به جایگاه شد و حادثه جایگاه صفادشت منجر به کشته شدن یک هموطن و زخمی شدن یک هموطن و خسارت مالی زیادی به جایگاه شد
وی افزود: دلیل بروز این حوادث، فرسوده بودن مخازن CNG خودروها بوده، درواقع اگر به موقع برای تعویض مخازن فرسوده اقدام شده بود و نظارت ها در این حوزه صورت می گرفت، شاهد بروز این حوادث تلخ نبودیم
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG با بیان اینکه “سوخت CNG سوختی ایمن و پاک است اما نیازمند بازرسی ادواری و نظارت مستمر در زمینه مخازن سوخت خودروها است”، گفت: علیرغم اینکه بیست سال از ورود سوخت CNG به سبد سوخت خودروهای سبک کشور گذشته ، متاسفانه هنوز برنامه درستی برای انجام معاینه فنی و بازرسی های ادواری خودروهای دوگانه سوز در کشور وجود ندارد و یکی از دلایل این موضوع نبود یک متولی قوی و واحد برای سوخت CNG است.
وی افزود: سال 1396 با ورود دادستان محترم کل کشور و دستور ایشان به نهادهای متولی اقدامات خوبی انجام شد که متاسفانه بعد از یکسال متوقف گردید و در سال 1397 مصوبه ای در هیات وزیران تصویب شد که طبق بند یک این مصوبه، وزارت نفت موظف شد با همکاری وزارت صمت به منظور ساماندهی و تامین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز نسبت به هوشمند سازی سازی جایگاههای سوخت و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه سوخت به سامانه سیمفا و سامانه اطلاعات خودروهای دوگانه سوز وزارت صمت اقدام نماید به نحوی که از تاریخ 1/10/1398 امکان سوختگیری در جایگاههای سوخت CNG فقط برای خودروهای دارای معاینه فنی معتبر، امکانپذیر باشد.