کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سابق بخش برق مپنا، مدیرعامل برق حرارتی شد

16 مهر 1403 ساعت 10:08

طی حکمی از سوی عباس علی آبادی وزیر نیرو، ابوالفضل عسگری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی منصوب شد. عسگری پیش از این با حمایت علی آبادی بعنوان مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا فعالیت داشت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا: طی حکمی از سوی عباس علی آبادی وزیر نیرو، ابوالفضل عسگری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی منصوب شد.
عسگری دیما ۱۴۰۲ با حمایت علی آبادی توسط حسین دهقان؛ رئیس بنیاد مستضعفان، به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی برق و انرژی صبا منصوب شده بود و بجای محسن امیری در این سمت قرار گرفته بود. البته محسن امیری چندی بعد به مپنا آمد و در این شرکت سمت گرفت.
عسگری دانش‌آموخته فوق‌لیسانس مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است و با حمایت علی آبادی مدیرعامل سابق مپنا در این شرکت جایگاه‌های مهمی را برعهده گرفت.
مدیرعاملی بخش برق گروه مپنا، قائم مقامی گروه مپنا، ریاست هیئت مدیره شرکت‌های «موننکو، نصب نیرو، توسعه نیروگاهی یک مپنا، احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا، احداث و شرکت توسعه پروژه‌های ویژه مپنا» بخشی از سوابق عسگری در حوزه نیرو است. وی همچنین عضو هیئت مدیره شرکت‌های هلدینگ نورساخت، بهره‌برداری تعمیراتی مپنا، نیرپارس، آب و برق قشم، آلومینیوم المهدی، توسعه ریلی و قائم مقامی مدیرعامل و معاون برنامه‌ریزی بخش برق مپنا را در کارنامه خود دارد.
از عسگری بعنوان جایگزین علی آبادی در مپنا اسم برده میشد که با مخالفت‌هایی از سوی وزارت نیرو و آستان قدس روبه رو شد.  چند روز قبلتر نیز عباس علی آبادی به محسن طرزطلب؛ مدیرعامل سابق برق حرارتی حکم ریاست ساتبا و معاونت وزیری را داده بود.
از بین مدیران ارشد برق ایران، معاونت برق و انرژی وزیر و مدیرعاملی مدیریت شبکه برق ایران باید تعیین تکلیف شود.


کد مطلب: 15492

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/interview/15492/مدیرعامل-سابق-بخش-برق-مپنا-حرارتی

نفت آرا
  https://www.naftara.ir