کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با احداث پالایشگاه در مناطق مسکونی مخالفم/محیط زیست حقوق بشر نسل چهارم است/به بهانه توسعه و اشتغال نباید مسایل زیست محیطی زیر پا بگذاریم

9 مهر 1403 ساعت 20:36


عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به احداث پالایشگاه گاز جدید در بندر ماهشهر به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا گفت:یکی از مستنداتی که برای صدور مجوز‌های ایجاد یک پالایشگاه یا تأسیسات صنعت نفت و گاز لازم است اخذ شود، گواهی زیست محیطی است. این گواهی را سازمان محیط زیست با توجه به شاخص‌هایی که دارند، صادر می‌کند.
غلامرضادهقان ناصر آبادی افزود:اگر تأسیسات یا پالایشگاهی یا هر کدام از صنایع نفت و گاز بدون اخذ نظر حفاظت محیط زیست کاری را انجام داده باشند و شکایت عموم مردم ارائه شود، متخلفین از طریق مراجع قضایی قابل تعقیب هستند و طرح مورد نظر هم توقیف و متوقف می‌شود.
نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه چنار در پاسخ به این سوال که اصولا گفته می‌شود که این پالایشگاه‌ها برای اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود و بحث تولید و صنایع بالا دست را مطرح می‌کنند. آیا به دلیل توسعه می‌توانیم در بافت‌های مسکونی و نزدیک به این بافت‌ها پالایشگاه ایجاد کنیم؟ اظهار داشت: به هیچ وجه نمی‌توانیم به هر بهانه‌ای مسائل زیست محیطی را زیر پا بگذاریم. چرا که امروز حقوق بشر نسل چهارم تعبیر شده است به مسائل زیست محیطی. رعایت نکات زیست محیطی جزء حقوق نسل چهارم محسوب می‌شود. لذا به هیچ قیمت و به هیچ بهانه و با هیچ عذری نمی‌توانیم صنایع نفت و گاز یا صنایع پتروشیمی یا پالایشگاهی که آلایندگی دارند و مغایر با اصول زیست محیطی هستند، در مناطق مسکونی ایجاد کنیم.


کد مطلب: 15453

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/interview/15453/احداث-پالایشگاه-مناطق-مسکونی-مخالفم-محیط-زیست-حقوق-بشر-نسل-چهارم-بهانه-توسعه-اشتغال-نباید-مسایل-محیطی-زیر-پا-بگذاریم

نفت آرا
  https://www.naftara.ir